Қарағанды облысының білім басқармасы
Қарағанды облысында білім беруді дамытудың
оқу - әдістемелік орталығы
Міржақып Дулатұлы атындағы жалпы орта білім беретін мектебі
Келісілді Келісілді Бекітемін
Қарағанды облысы Нұра ауданы білім М.Дулатұлы ат.
білім беруді дамытудың бөлімінің әдістемелік ЖОББ мектебінің
оқу-әдістемелік орталығы кабинет меңгерушісі директоры
директоры Кайырбекова А.З. Исина Д.Д.
_____________ __________ ____________
Міржақып Дулатұлы атындағы жалпы орта білім беретін мектебінің
2020-2025 жылдарға арналған даму стратегиясы
2020
Әзірлеуші:
Директордың орынбасары ________________ Тулеубаева Н.Е.
Директордың орынбасары ________________ Тусупова Г.А.
Ғылыми кеңесші: ________________ Қонтаев С.С., Қарағанды облысында білім беруді дамытудың оқу-әдістемелік орталығының ғылыми кеңесші- әдіскері
Міржақып Дулатұлы атындағы жалпы орта білім беру мектебі КММ әдістемелік кеңесімен ұсынылады
Хаттама № _______ «____»___________ 2020 жыл
Хатшы: _________________ Толеутаева К.М.
Мектептің даму стратегиясының төлқұжаты.
Мектептің даму стратегиясының атауы: |
2020-2025 жылдарға арналған М.Дулатұлы атындағы ЖОББ мектебінің даму стратегиясы |
МДС жасау негіздері |
"Білім туралы" 2007 жылғы 27 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңы; |
МДС жасау және жүзеге асыру туралы шешім қабылдау негіздері және күні
|
«___»_____ 2020 жыл, педагогикалық кеңес хаттамасы № __ |
МДС тапсырыс беруші |
Аудандық білім беру бөлімі |
МДС жасаушы |
«Міржақып Дулатұлы ат. ЖОББ мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің әкімшілігі және шығармашылық топ |
МДС мақсаты |
1. Қазақстандық білім мен ғылымның жаһандық бәсекеге қабілеттілігін арттыру және жалпыадамзаттық құндылықтар негізінде тұлғаны тәрбиелеу және оқыту.
|
МДС міндеттері |
1. Педагог кәсібінің жоғары мәртебесін қамтамасыз ету, педагогикалық білім беруді жаңғырту. |
МДС күтілетін нәтижелер |
|
МДС кезеңдері және жүзеге асыру мерзімі |
1.Ұйымдастырушылық-уәждемелік-әдістемелік (Қаңтар- желтоқсан2020); 2.Әрекеттік– тәжірибенің қалыптасуы (Қаңтар2021– қыркүйек2023); 3.Жалпылау (аналитикалық-диагностикалық) (қыркүйек2023– маусым 2024); 4.Қорытындылау (жұмыс тәжірибесін жалпалыу) (маусым2024– желтоқсан2025) |
МДС орындалуын ұйымдастыру және бақылау |
Қарағанды облысы ББД ОӘО Білім бөліміНұра ауданы |
МДС жүзеге асырылуын қаржыландыру көзі |
Аудандық білім бөлімінің бюджеті |
Ақпараттық анықтама
- Білім беру ұйымының жалпы сипаттамасы:
Толық атауы: Қарағанды облысы, Нұрааудан, «Міржақып Дулатұлы атындағы жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдықмемлекеттікмекемесі
- Заңды мекен жайы: 100433 Қарағанды облысыНұра ауданы,Мұзбел ауылдық округі, Мұзбел ауылы, Ғарышкерлер көшесі, 17 ғим.
- Мекеме түрі: Мемлекеттік жалпы білім беретін орта мектеп.
- Оқыту тілі:қазақ, орыс.
- Құрылған күні:1959 жыл.
- Соңғы күрделі жөндеуден өткен жылы: -
- Қабат саны:2 қабат.
- Ғимарат ауданы: 1384 м2
- Мектептің жобалық сыйымдылығы: 320 адам
- Құрамына кіреді: шағын жинақы мектеп.
- ББҰ дамуының сандық және сапалық көрсеткіштері:
- 1. Оқушылар контингенті:
Оқушылар саны:
2017 – 2018 оқу жылы – 119 оқушы
2018 – 2019 оқу жылы – 123 оқушы
2019 – 2020 оқу жылы – 137 оқушы
Сыныптар |
2017 – 2018 оқу жылы |
2018 – 2019 оқу жылы |
2019 – 2020 оқу жылы |
1 - 4 сынып |
46 |
49 |
63 |
5 – 9 сынып |
51 |
60 |
61 |
10 – 11 сынып |
22 |
14 |
13 |
Барлығы |
119 |
123 |
137 |
Мектепалды даярлық сыныптарында
2017 – 2018 оқу жылы |
2018 – 2019 оқу жылы |
2019 – 2020 оқу жылы |
19 |
24 |
15 |
Оқушылар саны жыл сайын өсіп келеді. 2019-2020 оқу жылында бала санының көбеюі бірінші сыныптарға келген оқушылар санының артуына байланысты
11.2. Оқу қызметіндегі 3 жылғы жетістіктері (сызықпен түсірілген бейне немесе диаграмма (әр мектеп жеке): бастауыш, негізгі және орта сатылары, пәндер бойынша білім сапасының мониторингі (жоғары және төмен көрсеткіштерді, оның себептерін анықтау мақсатында) (РО білім беру қызметінің корпоративті табысы).
11.3. Ресурстық орталық оқушыларының 3 жылдағы жетістіктері:олимпиадалар, конкурстар, жарыстар, зерттеу жобалары(аудандық, қалалық және республикалық деңгейлер) диаграмма түрінде және түсініктемемен (әр мектеп жеке (РО олимпиадалық, зерттеулік, жобалық қызметтерінің корпоративті жетістіктері).
11.4. Оқу-тәрбие жұмысын ұйымдастырудың 3 жылдағы ерекшеліктері
Оқушы тұлғасын дамыту мен білім берудің оқыту мақсаттарын, әртүрлі бағытта дамыту және оқытудың негізгі принцитерін сипаттайтын дамушы, адамгершілік, тұлғалық-бағытталған оқыту әдіснамасын жүзеге асыруда жаңа оқыту технологияларын пайдаланылуда. Оқытудағы жаңа мазмұнды үрдістер - оқу бағдарламасының түрлендірілген нұсқаларын құрастыра отырып, сессия, сессияаралық кезеңде функционалдық сауаттылыққа қатысты әр түрлі факультативтер мен үйірмелер бар. Мәселен, «Шешен сөз», «Сөз сыры», «Математика әлемінде», «Ғажайып табиғат», «Тарихтағы сандар» т.б. Оқу-тәрбие жұмысын ұйымдастыруда дамыта оқыту, ұжымдық жүйеде оқыту, сын тұрғысынан ойлау, деңгейлеп оқыту, жобалап оқыту, дидактикалық бірліктерді нығайту, қашықтан оқыту технологиялары қолданылады.
11.5. Педагогикалық кадрлардың сапалық құрамы
М.Дулатұлы ат. ЖОББ мектебінің педагогтерінің білімі бойынша мәлімет: жоғары білім- 31 (86,2 %), арнаулы білім – (13,8%);
Мұғалімдердің білімі
Оқу жылдары |
Білімі |
|
жоғары |
Арн.орта |
|
2017-2018 |
32 |
7 |
2018-2019 |
31 |
7 |
2019-2020 |
31 |
5 |
Мұғалімдердің сапалық құрамы
Оқу жылдары |
Санаты |
|||
жоғары |
І |
ІІ |
санатсыз |
|
2017-2018 |
7 |
11 |
11 |
10 |
2018-2019 |
8 |
9 |
9 |
9 |
2019-2020 |
9 |
10 |
12 |
4 |
2015-2016 оқу жылында білім ұйымындағы мектеп мұғалімдерінің сапалық құрамы 72%-ды құрайды.
Марапаттаулар:
«Ыбырай Алтынсарин» төс белгісі құрметті атағын алған қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің жоғары санатты ұстазы – Бейсембаева Жаңыл Жарқынбековна .
Мұғалімдерге еңбек өтілі
Оқу жылдары |
Еңбек өтілі |
|||
0-10 жыл |
11-20 жыл |
21-30 жыл |
30 жоғары |
|
2017-2018 |
|
|
|
|
2018-2019 |
|
|
|
|
2019-2020 |
|
|
|
|
Мұғалімдердің жыныстық құрамы
Оқу жылдары |
жынысы |
Жалпы саны |
|
ер |
әйел |
||
2017-2018 |
|
|
|
2018-2019 |
|
|
|
2019-2020 |
|
|
|
Педагог кадрлардың орташа жасы
Біліктілік арттыру жағдайы туралы
Тақырыбы |
2013-2014 ж |
2014-2015ж |
2015-2016ж |
2016-2017 |
Біліктілік арттыру курсы |
4 |
3 |
8 |
12 |
Проблемалық курс (PISA,TIMSS) |
1 |
2 |
0 |
0 |
Деңгейлік курстар |
2 |
6 |
2 |
0 |
Педагогикалық кадрлар өздігінен білім алу және өзін-өзі жетілдіру мақсатында біліктіліктерін арттыру курстарынан, проблемалық курстардан және оқытудың деңгейлі курстарынан үздіксіз өтіп отыратыны байқалады.
Деңгейлік курстан өтіп келген педагогтардың аудан, облыс көлемінде желілік қоғамдастығы құрылған: Қ.Шайменов ЖОББМ, Р.Асубаев ЖОББМ, Киевка ЖОББМ №2, № 1.Қазақ-түрік лицейі.
Педагог кадрлардың біліктілігін арттырудың деңгейлі
бағдарламалары аясында екінші, үшінші (базалық) деңгей
бағдарламасын меңгерген мұғалімдер жайында мәлімет
№ |
мұғалімнің аты-жөні |
пәні |
санаты |
деңгейі |
курстан өткен жылы |
1 |
Төлеубаева Н.Е. |
Бастауыш сынып |
бірінші |
ІІІ деңгей |
2013-2014ж |
2 |
Хурмангажы Н. |
биология |
екінші |
ІІІ деңгей |
2013-2014ж |
3 |
Жанат Арман |
тарих |
бірінші |
ІІІ деңгей |
2014-2015ж |
4 |
Тусупова Г.А. |
тарих |
жоғары |
ІІ деңгей |
2014-2015ж |
5 |
Шевченко Л.В. |
химия |
бірінші |
ІІІ деңгей |
2014-2015ж |
6 |
Зобова Е.М. |
Бастауыш |
екінші |
ІІІ деңгей |
2014-2015ж |
7 |
Гайсина М.М. |
технология |
екінші |
ІІІ деңгей |
2014-2015 ж. |
8 |
Мусина С.Ж. |
бастауыш |
бірінші |
ІІ деңгей |
2014-2015 ж. |
9 |
Шарипова Ж.А. |
ағылшын |
екінші |
ІІІ деңгей |
2015-2016 ж. |
10 |
Хайв Асима |
Өзін-өзі тану |
бірінші |
ІІІ деңгей |
2015-2016 ж. |
Пржевал педагогтарының санаты мен біліктілігі бойынша мәліметтер: жоғары білім – 31 (88,6%), арнаулы орта – 4 (11,4%); жоғары санатты – 9 (25,7%), І санатты – 10 (28,6%), ІІ санатты -12 (34,3%), барлығы – 88,6% құрайды.
Деңгейлік курстан өткендер - 9 мұғалім (25,7%);
Соның ішінде І деңгейден қазақ тілі мұғалімі, ІІ деңгейден – тарих, бастауыш сынып мұғалімі, ІІІ деңгейден – ағылшын тілі, биология, технология, тарих, бастауыш сынып мұғалімдері өткен.
11.6. Социум мінездемесі, ауылдық жерлерде жергілікті клубтардың, спорт құрылыстарының, мәдени орталықтардың бар болуы (әр мектеп жеке) корпоративтік.
11.7. Ресурстық орталықтың материалдық-техникалық базасы: жаңаша түрлендірілген кабинеттердің бар болуы, компьютерлер сапасы, кең жолақты интернеттің болуы, интернет жылдамдығы, шығармашылық зертханалар мен шеберханалардың болуы (диаграмма түрінде және түсініктемемен) (әр мектеп жеке( корпоративті ресурстар).
11.8. Оқу-әдістемелік кешені: кітапхана қоры, оқу құралдарымен және
кітаптармен қамтамасыз етілуі, цифрлік білім беру ресурстары, виртуалды зертханалар және электрондық оқулықтар, вариативті компоненттермен қамсыздандырылуы (қосымша білім алу үшін қандай қолданбалы және таңдау бойынша курстар бар (әр мектеп жеке) (корпоративті ресурстар).
8 позиция бойынша ресурстық орталықтың корпоративті ресурстары
құрылсын. Мәлімет кесте түрінде ұсынылсын.
Тірек мектебі –ресурстық орталықтың жалпылама мәліметтері
Сыныптар |
Оқушылар саны |
Оқушылар дың білім сапасы |
Оқушы лар жетістігі |
Оқу процесін ұйымдастыру |
Педагог кадрлардың сапасы |
Социум мінездемесі |
МТБ |
ОӘК |
1.__________тірек мектебі (РО) |
||||||||
1-4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5-9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.________магниттік мектебі |
||||||||
1-4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5-9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.________магниттік мектебі |
||||||||
1-4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5-9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тірек мектебінің (РО) корпоративтік ресурс қорлары
Мектептер |
Педагогтар ресурсы |
Социум мүмкіндіктері |
Материалдық- техникалық жабдықталуы |
Оқу-әдістемелік кешендермен жабдықталуы |
1.________тірек мектебі |
|
|
|
|
2._____магниттік мектеп |
|
|
|
|
3.____магниттік мектеп |
|
|
|
|
Кестедегі мәліметтерге сәйкес РО проблемалық-бағдарланған SWOT-талдауы жасалсын.
Проблемалық-бағдарланған SWOT-талдауы
1.Нәтижелер талдауы;
2. Оқу-тәрбие үрдісінің талдауы;
3 Жағдайлардың талдауы.
Мықты жақтары 1.Нәтижені талдау; 2. Оқу-тәрбие үрдісінің талдауы; 3.Жағдайлардың талдауы.
|
Әлсіз жақтары 1.Нәтижелер талдауы; 2. Оқу-тәрбие үрдісінің талдауы; 3.Жағдайлардың талдауы.
|
|
Слабые -результаты, -учебно-воспитательные процессы, -условие
|
Мүмкіншіліктер 1.Нәтижелер талдауы; 2. Оқу-тәрбие үрдісінің талдауы ; 3. Жағдайлардың талдауы.
|
Қауіптер (аз болуы мүмкін) 1.Нәтижелер талдауы; 2. Оқу-тәрбие үрдісінің талдауы; 3. Жағдайлардың талдауы.
|
Возможности
|
Угрозы -результаты, -учебно-воспитательные процессы, -условие
|
Үлгі
ретінде
Мықты жақтары |
Әлсіз жақтары |
Біз нені ерекше жақсы орындаудамыз? Біз неге сенімді бола аламыз? Бізге не қымбат? Нені сақтауға тиіспіз? |
Бізге не жетіспейді? Біздің неге шамамыз жетпей жатыр? Біздің жұмысқа не кедергі? Біздің түлектеріміз нені меңгермеген? Біздің неден бас тартуымыз керек? |
Мүмкіншіліктер |
Қауіптер |
Мектептің айналадағы ортамен қарым-қатынасы қалай қалыптасуда? Кімдер бізге қолдау және көмек көрсете алады? Бұл қандай жағдайларда мүмкін? |
Бізге қандай қауіптер мен тәуекелдерді жеңу керек? Біздің мектептерге бәсекелес болып табылатын мектептер қандай жаңалықтар енгізе алады? |
Шағын жинақы мектеп қызметерінің талдауы келесіні анықтайды:
- Тірек мектебі мен магниттердің сандық және сапалық көрсеткіштерін талдау нәтижесінде туындайтын проблемалар:(11.1;11.2;11.3):
Мемлекеттік- қоғамдық:
Ауыл шаруашылық секторының орнықты дамуына жетуде білім беру жүйесінің бәсекеге қабілеттілігін көтеруде елде және ауыл мектептерінде аймақтық білім беру кеңістігін құру сұранысы;
Ауылдық жердегі әлеуметтік-мәдени ортаны дамыту қажеттілігі;
Ауыл мектебінің жұмысына ата-аналар кауымын және жергілікті жұртшылықтың қатысуын ынталандыруқажеттілігінен.
Топтық:
Әлеуметтік әділетті ұстанымға негізделген және сапалы білім беруге бағытталған басқарудың ұжымдық түрін дамытуқажеттілігі;
Тірек және шағын жинақты мектептердің білім беру ресурстарын шоғырландыруға сұранысы;
Баланың рухани- адамгершілік дамуын және сәтті әлеуметтендіруде базалық жағдай жасау;
Жаңа педагогтың рөлін жүзеге асыруда мұғалімдердің кәсіби- тұлғалық дайындығын қалыптастыруқажеттілігі;
Басқару механизмін білім беру үрдісін синхрондау және оқу-әдістемелік жұмыстар арқылы кайта құру керектілігі.
Жеке-тұлғалық
Тез өзгермелі әлемде табысқа жетуде, білім беру мүмкіндігін кеңейту;
Ауыл мұғалімінің мансабын, беделін көтеруге әрекет етуқажеттілігі
Бейіндік оқытуды жүзеге асыру, қабілетті дамытуқажеттілігі;
Ауылдық жерде қосымша білім алу қажеттілігі.
- Ұйымның оқу-тәрбие үрдісінің мәселелерін талдауға байланысты: (11.4)
Бір мұғалімнің екі (үш, төрт) сынықа бір уақытта, бір ғимаратта сабақ өткізуіне;
- Бір мұғалімнің негізгі және орта мектепте әр түрлі сабақ жүргізуіне;
- Мұғалімде, оқушыларда жинақы сынып жағдайларында жұмыс жасаумен байланысты ерекше психоэмоционалдық қалыптың пайда болуына (бірсарындылық, психикалық зерігу);
- Педагогикалық ұжымның аз болуына байланысты сабақ жүргізуде тәжірибе алмасу және біліктілікті арттыру үшін мектепішілік пәндік әдістемелік бірлестіктер құруға мүмкіндіктердің жоқ болуы;
- Тірек (негізгі) және шағын жинақы мектептердің мұғалімдері арасында жүйелік тәжірибе алмасу мүмкіндіктерінің жоқ болуы;
- Сыныптарды толықтыруға, жоспарлау технологиясына және сабақ кестесін жасауға әсер ететін оқушылар саны мен сынып санын түрлендіруге.
- 3. Тірек мектебі мен магниттердің жағдайларын талдауына байланысты(11.5):
3.1. Шағын жинақы мектеп мұғалімдерінің жеткіліксіз біліктілігіне және оларды даярлау мен қайта даярлау жүйесіне байланысты мәселелерді талдаудан:
Мұғалімнің жаңа сұраныстарға сәйкес құзіреттіліктеріне байланысты:
- өздігінен білім алудың нәтижелі әдістері мен амалдарын таңдауды;
- жинақы сыныптарда немесе шағын сынып жағдайларында оқытудың оңтайлы әдістерін іріктеуді, бейімдеуді және құрастыруды;
- мектептің түрлі жастағы ұжымын басқаруды;
- оқушылардың жеке жұмыстарын ұйымдастыруды;
- түрлі жастағы оқушылар ұжымының мүшелері арасында сенімді ахуал және қадірлестік құруды;
- мектеп ұжымының жұмысына қатысуға оқушылардың ата-аналарын тартуды;
- оқушыларды жергілікті әлеуметтік-мәдени, экономикалық үрдістерге тартуды.
Сонымен қатар, ШЖМ үшін мұғалімдерді даярлаудың орын алған жүйесі шағын жинақы мектеп жағдайларында оқытудың ерекшеліктерін жеткіліксіз жағдайда ескермейді, тәжірибелік жұмыстарға педагогикалық ғылым мен алдыңғы қатарлы отандық және шетелдік тәжірибенің жаңа жетістіктерін енгізуді қамтымайды.
Мамандардың жетіспеушілігі, тек өзінің пәні бойынша емес, басқа да пәндер бойынша терең және жанжақты кәсіби дайындықтың жоқтығы шағын жинақы мектеп оқушыларының білім деңгейінде көрінеді. Оқушылардың білімі мен дағдыларын бақылау срезінің, ҰБТ көрсеткіштерінің, мұғалімдермен және оқушылармен сұхбаттар нәтижесі жалпы білім беру дайындығының әлсіздігін және ШЖМ оқушыларының оқу деңгейінің төмендігін көрсетеді.
- Шағын жинақы мектептерді оқу-әдістемелік және материалдық-техникалық қамсыздандыруға байланысты мәселелер сипаты:
- оқушылар үшін заманауи оқулықтың және қосымша әдебиеттің жеткіліксіз болуы;
- мұғалімнің өздігінен білім алу үшін әдістемелік құралдар мен материалдардың жетіспеушілігі;
- көрнекі құралдардың жетіспеушілігі;
- мектептің типтік ғимаратының жоқтығы;
- мектеп ғимаратының ағындық және күрделі жөндеуден өту қиындығы;
- мектептің жиһазбен, компьютерлермен және білім алудың басқа да замануи техникалық жабдықтарымен жеткіліксіз деңгейде қамтылуы;
- шағын жинақы мектеп мұғалімдері үшін әлеуметтік-тұрмыстық жағдайлардың жоқ болуы.
3.3 Ауыл мектептерінің ақпараттық білім алу ортасының білім алу ресурстарын қолдану мәселелеріне байланысты шағын жинақы мектеп мәселелеріне айтарлықтай сандық алшақтыққа байланысты мәселелер:
- Ақпарат алуда мүмкіндіктердің тең болмауы, дағдылардың, желілік қарым-қатынас тәжірибесінің жоқ болуы, үй ресурстарын қолдану есебінен оқу үрдісіне көмек ретінде ұйымда е-білім алу қиыншылығы;
- Ашық пікірталастар үшін еркін ақпарат алмасу мен кеңістіктің болмауы, мұғалімдер арасында кәсіби қоғамдасудың жоқ болуы, ұжымның біліктілікті арттыруға өтінімдерінің дұрыс жасалмауы, мұғалімдердің кәсіби өсу келешегінің төмендеуі;
- Мектепті нәтижесіз басқару, жеткіліксіз кері байланыс, оқушылар мен мұғалімдердің мектеп басқарылуына қосылмауы, жанжал және басқару күйзелісі болуының зор мүмкіндігі, мектепте кез келген түрлендіру жасау келешегінің төмендеуі.
- Ата-аналармен кері байланыстың болмауы, ата-аналардың мектеп жұмысына бейтарап қатысуы, білім алудың заманауи мүмкіндіктерін білмеуі, баланың жоғары білім алуына келешегінің нашарлауы.
- Жеке-бағдарланған амалдар негізінде нәтижелі білім алу үшін жағдайлардың болмауы. Мұндай мектептерде бейінді оқыту мен бейінді оқуға дейінгі дайындықты ұйымдастыру өте қиын.
Шағын жинақы мектептердің аталған мәселелері жедел және жүйелі шешімді талап етеді. «Казахстан - 2050» Стратегиясы, Қазақстандағы білім беру реформаларының жалпы мақсаты білім беоу жүйесін жаңа әлеуметтік-экономикалық ортаға бейімдеу. Қазақстан Республикасының Президентімен 30 неғұрлым дамыған, бәсекелес елдердің қатарына қосылу туралы міндет қойылған. Осы мақсатқа жетуде білім беру жүйесін жетілдіру маңызды рөл атқарады. Бұл мәселелерді шешудің мүмкін жолдары 2016-2019 жылдарға арналған Мемлекеттік білім беру бағдарламасында ұсынылған. Жалпы білім беру мазмұнын құрамдас бөліктері ғылым, өнер, дін, философия, мораль, құқық, саясат, технология болып табылатын мәдениет негіздері құрайды. Осы тұрғыда жалпы білім беруді ғылыми, гуманитарлық және технологиялық деп қарастырған жөн. Жалпы білім беру көздері мектептік білім, қосымша білім, өздігінен білім алу, әлеуметтік-шығармашылық жұмыс тәжірибесі болып табылады. Білім берудің негізгі нәтижесі оқушылардың білім алуда, астарында қиын және маңыздылығы зор мәселелерді шешу ұғымы жатқан нақты бір деңгейге қол жеткізулері.
Бүгінгі таңдағы маңызды мәселеәлеуметтік, мемлекеттік тапсырыс талаптарының негізінде, түрлі деңгейлі және көпсалалы білімнің тапсырмаларын шешуге мүмкіндік беретін жаңа білім алу кеңістігін құру болып табылады. Жоғарыда аталған мәселелерді шешу жолдарының бірі, тірек мектептерінің материалдық-техникалық, кадрлық, ақпараттық және оқу-әдістемелік ресурстарын қолдана отырып тірек мектептерін (ресурстық орталықтар) ұйымдастыру, оқу-білім беру пәндерін біріктірудің бірыңғай жүйесімен толық білім беру кеңістігін құру арқылы, шартты магниттік мектеп аталған шағын жинақы мектеп мұғалімдері мен оқушыларының дамуына мүмкіндік пайда болады. Ауылдық шағын жинақы мектептің ерекше мәртебесі оқу-тәрбиелеу, мәдени орталық, сонымен қатар тұрғындардың ауылда тұрақтануына ықпалын тигізетін фактор ретінде, заманауи білім мақсаттарына жетуде ерекше көңіл бөлуді талап етеді.
Миссиясы:
Ауыл оқушыларына үздік білім ресурстарына қолжетімділік беру, осы мақсаттарда білім беру кешеніне кіретін шағын жинақы мектептердің кадрлық, ғылыми-әдістемелік және материалдық-техникалық әлеуетін нығайту.
Болжамы:
ШЖМ жалпы білім беру кеңістігіне біріктіретін ресурстық орталықтар құру ауыл білімінің сапасын арттыру мәселелерінің шешімі болмақ.
Мақсаты:
Оқушылар мен тәрбиеленушілерді олардың қажеттіліктеріне сәйкес білімнің барлық деңгейімен және сапасымен қамтамасыз ету.
Міндеттері:
1.Ауыл оқушыларының бастауыш, орта, негізгі орта, жалпы орта білім алуға қолжетімділіктерін кеңейту және қамтамасыз ету;
2. Оқытудың ақпараттық-коммуникациялық технологияларын қолдану;
3. Сапалы біліммен қамтамасыз ету мақсатында тірек мектебінде (ресурстық орталықта) ШЖМ білім беру ресурстарын нығайту;
4. Тірек мектебінде (ресурстық орталықта) нұсқаушы, оқу, қорытынды сессия сабақтарын ұйымдастыру бойынша шараларды жүзеге асыру;
5. ШЖМ аралас сыныптарында оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастыру;
6. Ауданның білім беру мекемелерінің педагогикалық қызметкерлері мен оқушыларын қашықтықтан оқыту жүйесі мен бейінді білім алуларын дамыту, азаматтардың ақпараттық қоғам жағдайында білім алуға қолжетімділігін кеңейту.
Қағидалары:
Қарым-қатынас қағидалары – шағын жинақы мектептің педагогикалық ұжымының қатысуы, оқу-тәрбие жұмысының таңдаулы бағытына қызығушылық таныту.
Ынтымақтастық қағидалары – өзара әрекеттестік, ұжымдық талқылау, міндеттер мен жауапкершілікті нақты анықтау, істің туралығы, шығармашылық зертханалар мен шеберханалардың даму бағдарламасын жүзеге асыру мерзімі, қызығушылық бойынша клубтар мен үйірмелердің болуы.
Шығармашылық қағидалары – жігерлілік, қызметтің жаңа жолдарын іздестіру, қойылған міндеттер мен мақсаттарды шешудің ерекше амалдары.
Ғылымилылық қағидалары – жұмыс бағыты бойынша теориялық негіздерді терең озу, нәтижелердің талдауы және болжамы.
Тәжірибелік бағдарлану қағидалары – оқытудағы нәтижелердіжалпылауда педагогикалық тәжірибелерді қолдану
Құндылықтары:
Аймақтың ауылшаруашылық секторының тұрақты дамуына ол жеткізу, еліміздің масштабында аймақтық білім жүйесінің және ауыл мектебінің білім алу кеңістігіндегі бәсекелестікке қабілеттілігін арттыру;
Ауыл аймағының әлеуметтік-мәдени ортасының дамуы;
Ата-аналар қауымын және жергілікті қоғамды ауыл мектебінің өміріне қатысуға ынталандыру.
Орта білім беруді дамытудың мемлекеттік стратегиясын есепке ала және мектепке қатысты әлеуметтік үміттерді жүйелендіре отырып, бізбен мектептің қол жеткізуге тиіс және оның дамуының стратегиялық бағыттарын анықтайтын әлеуетті нәтижелер анықталды.
Олар:
өзін дамытушы тұлғаның өз тағдырын өзі шешуге және өзін өзі тануға (қалыптасуға) жағдайлар кешенін құру;
жеке білім алу маршрутына ұйымдастырушылық-әдістемелік сүйемелдеу көрсету үшін жағдай жасау;
тұлғаның рухани-адамгершілік дамуына, тәрбиесіне және әлеуметтенуіне жағдайлар кешенін жасау;
оқушылардың білім алуда жеткен жетістіктерін кезеңдеп, әділ есепке алу үшін диагностикалық процедуралар және аспаптар жасау;
оқушылардың танымдық әлеуетін жетілдіру, оларда зерттеу және жобалық мәдениет негіздерін, ізденіс пен шығармашылыққа ынталарын қалыптастыру;
оқушылардың тәрбие және әлеуметтену тұжырымдамасын жүзеге асыру;
оқушылардың білім сапасының мониторингін ұйымдастыру (халықаралық және отандық зерттеу нәтижелері);
бақылау формаларына және бақылау-бағалау процедураларына бірыңғай талаптар, функционалдық сауаттылықты және біліктілікті өлшеу құралдарын жасау;
12 жылдық оқыту жағдайларында жұмыс жасауға қабілетті педагогтардың әдістемелік жұмысы мен өздігінен білім алу жүйесін жаңарту,
3 тілдік білім беруді енгізу үшін жағдайлар жасау.
2017-2019 жылдарға арналған ___________тірек мектебінің (ресурстық орталық) дамудың стратегиялық бағыттары:
1. ТМ (РО) және оған бекітілген ШЖМ кешенінде ресурстық орталықтың барлық білім беру үрдістерін ұйымдастыру және синхрондау;
2.РО ақпараттық білім беру ортасын ұйымдастыру;
3. Ауылдық шағын жинақы мектептерінің тірек мектебі базасындағы білім алу ресурстарына қолжетімділігін қамтамасыз ету (оқу-әдістемелік, материалдық-техникалық ресурстар);
4. Ауылдық шағын жинақы мектептерінің тірек мектебі базасындағы білім алу ресурстарына қолжетімділігін қамтамасыз ету (кадрлық ресурстар);
5. Оқушылардың функционалдық сауаттылығы мен біліктіліктерінің жоғары дәрежесін қамтамасыз ететін педагогикалық үрдіс ұйымдастыру;
6. Коммуникативті мәдениет пен кәсіби бағытталған тұлғаның қолайлы дамуына тұлғада тіршілікке икемді сапалар қалыптастыру.
Тірек мектебінің (Ресурс орталығының) даму тұжырымдамасы
1. Ресурстық орталық құрылымы
Ауыл мектебініңтолық ресурстық орталығы оқытудың үш сатысынан тұрады:
- деңгей- бастауыш білім (1-4 сыныптар.)дайындық
- деңгей- негізгі орта білім (5-9 сыныптар.)бейінді білімге дейінгі
- деңгей – жалпы орта білім (10-11сыныптар.)бейінді мектепірек
Тірек мектебі (Ресурстық орталық) қала немесе аудан Әкімінің шешімімен ашылады. Оқу-тәрбие үрдістерін ұйымдастыру мәселелері бойынша ресурстық орталық өзінің бағдарына сәйкес жоғары оқу орындарымен әрекеттес болады.
Ресурстық орталық ізденіс ұйымдастыратын, дамыта оқытудың жаңа мазмұнын жасау мен енгізуді, оны жүзеге асыру әдістері мен амалдарын, факультативті курс бағдарламасының эксперттік оқу жоспарының апробациясын ұйымдастыратын шығармашылық зертхана болып табылады.
2. Оқу-тәрбиелеу үрдісін ұйымдастыру
РО МЖМБС 2012 анықталатын, міндетті түрде базалық мазмұны бар бірыңғай оқу жоспары және бағдарламасы бойынша жұмыс жасайды. Бірыңғай оқу жоспары мен бағдарламасы аудандық білім беру бөлімінің келісімі бойынша РО үйлестіру кеңесімен бекітіледі.
Бірінші саты РО міндетті базалық білім берумен қатар, оқу үрдісіне дүниетану және эстетикалық бағыттағы пәндерді енгізуді, сондай-ақ неғұрлым талапты оқушыларды анықтап, дайындауды қамтамасыз етеді.
Ерекше көңілді образдық-ассоциативтік ойлаудың дамуына әсер ететін пәндерге бөлген дұрыс (ән сабағы, бейнелеу өнері, хореография, дамытатын ойындар). Осы жастың туған және шет тілдерін оқуға сезімталдығын ескеру ұсынылады.
Екінші саты лингвистикалық, ғылымды жүйелі зерделеуге жеткілікті эстетикалық, физикалық қабілеттерін кешенді қалыптастыруды қарастыратындамыта оқытудықамтамасыз етеді.
Сонымен қоса жеке оқу пәндерін терең оқытуды енгізу жолымен оқытудың негізгі бағытына байланысты білім алудың вариативтілігі қарастырылуда.
Үшінші саты жалпы білім алу мен бейінді дайындықты аяқтайды және РО оқушыларының дүниетанымдық, философиялық-этикалық, психологиялық дайындығын қамтамасыз етеді.
Бейінді пәндер мен элективті курстарды оқытуға заманауи жабдықталған кабинеттерде практикумдар өткізу және РО жұмысына қаланың жетекші оқу орындарының сәйкес кафедраларының оқытушыларын тарту, факультативтер мен таңдау курстарының кең жүйесін дамыту жолдарымен қол жеткізіледі.
Сабақты ұйымдастырудың негізгі формалары, дәстүрлімен қатар, дәрістер, семинарлар, практикумдар, зертханалық жұмыстар болып табылады және заманауи әдістер мен оқыту құралдары қолданылатын оқытудың басқа да нәтижелі түрлері.
РО үздіксіз оқу-тәрбиелеу үрдістері үшін жағдай жасау мақсатында ұзартылған күн топтары құрылады.
Оқу-тәрбие үрдісін ізгілендіру үшін оңтайлы жағдай жасау мақсатында, оқушылардың сабақтан тыс жұмыстары жеке формалар арқылы және түрлі үйірмелерде, клубтарда, ғылыми қоғамдастықтар мен басқа бірлестіктерде жұмыстар жасау арқылы ұйымдастырылады.
3. Ресурстық орталықта оқу үрдісін ұйымдастыру ерекшеліктері
РО бірыңғай оқу жоспары нормативтік-құқықтық база негізінде, нормативтік-құқықтық негіздерді есепке ала отырып жасалады, ресурстық орталықтың мақсаттары мен міндеттерін жүзеге асыруға бағытталған және келесі қағидаттарға тұжырымдамалық сүйенеді:
- базистік пәндер бойынша мемлекеттік білім беру стандартының орындалуы;
- басым бағыттарда білім беру мазмұны кеңейту және стандартын арттыру, гуманитарлық пәндерді тереңдете оқыту;
- оқушылардың жеке және зерттеу жұмыстарына бағдарлануы.
Бірыңғай оқу жоспары әрбір білім алушыға оның оқу, психологиялық және физикалық жүктемесінің оңтайландырылуы жүретін жеке-бағдарланған білім алу маршрутын ұсынады, сонымен қатар, бейінді оқуға ауысудың икемді жүйесін, табысты әлеуметтенуін қамтамасыз ететін гуманитарлық пәндердің рөлі арта түседі.
Жоспар түлектерге өзін-өзі жетілдіруіне, дамытуына, жандандыруына мүмкіндік береді. Негізгі және қосымша білімнің оқу жоспары алты күндік режимде жұмыс жасайтын мектептерге арналған қолданыстағы БУП стилінде құрылған. Сабақтар екі кезеңге ұйымдастырылған. Қосымша білім алу блогі бар.
Өздік жұмысының дағдыларын қалыптастыру, оқушылардың келешектігі мамандығына байланысты таңдаған бағытына жақындау мақсатында, зерттеу сипатындағы білім алу модулі енгізілген. Оқушылардың зерттеулік дамуы бойынша жұмысқа ғылыми қоғамның пәндік секциялары, шығармашылық зертханалар мен шеберханалар арқылы қатысады.
Тірек мектебінде(РО) білім беру үрдісін 1-4(1-5);5-9(6-10); 10-11(11-12) сынып бағдарламалары бойынша дәстүрлі-мазмұнды-әдістемелік негізде жүзеге асырады:
- Лекциялар, семинарлар, практикумдар, зерханалық жұмыстар,
оқушылардың өз бетінше жобалық-зерттеу жұмысы және оқытудың басқа тиімді әдіс-тәсілдері мен құралдары оқу сабақтарын ұйымдастырудың негізгі нысандары болып табылады;
- Тірек мектебінде (ресурстық орталығында) 8-9 сыныптары үшін білім
беру үдерісі 3 сессия (I нұсқаушы, II оқу және III қорытынды) және сессия аралық кезеңді қамтиды;
- 8-9 сыныптары үшін сессияның ұзақтығы: үш күннен он күнге дейін
орнатылады, тірек мектебінің (ресурстық орталығының)Үйлестіру Кеңесімен бекітілген оқу процесінің кестесіне сәйкес бекітіледі.Сессиялық кезеңінде оқу зертханаларында және шеберханаларында практикалық оқу іс-әрекеті ұйымдастырылады;
- Тірек мектебінде (ресурстық орталығында) 10-11 сыныптары үшін білім
беру үдерісі 4 сессия (I нұсқаушы, II,III оқу, IV қорытынды) және сессия аралық кезеңді қамтиды;
- 10-11 сыныптары үшін Үлгілік оқу бағдарламасымен және оқу процесінің
кестесіне сәйкес, тірек мектебінің (ресурстық орталығының) Үйлестіру Кеңесімен бекітілген сессияның ұзақтығы: он күнге дейін тағайындалады; Сессиялық кезеңінде дәрістер, практикалық оқу іс-әрекеті оқу зертханаларында және шеберханаларында ұйымдастырылады;
- Нұсқаушы сессия –I сессия оқу жылының 1 тоқсан аяғында өткізіледі.
Сессия басталуынан бұрын оқушылардың функционалдық сауаттылығының дамуын және оқығандық деңгейін анықтауға кіріс тестілеуі өткізіледі. Әр оқушыны оқытудың жеке бағыттары анықталады, онымен сессия аралық кезеңде жұмыс жасау жоспарланады;
- 10-11 сыныптары үшіноқу сессиясы – оқу жылының ортасында 2 рет (II
сессия 2 тоқсан аяғында және III сессия 3 тоқсан аяғында) өткізіледі. Жаңа жағдайларда магниттік мектеп оқушыларының психологиялық бейімделуіне мүмкіндік беретін циклдік - модульдік нысанында тірек мектебі және магниттік мектептердің мұғалімдері оқу сабақтарын жүргізеді. Сессия нәтижелері бойынша оқушылардың оқу сатысы анықталады, сессия аралық кезеңде оқу қиыншылықтарының аймақтарын жою бойынша жеке ұсыныстар беріледі;
- 10-11 сыныптары үшінқорытынды IV сессия– оқу жылының 4тоқсанның
аяғында өткізіледі. Оқытудың жеке бағыттарын іске асыру қорытындылары шығарылады, таңдау курстары және базалық пәндер бойынша түйінді проблемалары анықталады. Консультациялық пункттер жұмыс атқарады. Оқушылардың аттестацияға дайындық деңгейі бағаланады.
Сессиялық және сессия аралық білім алудың бағдарламасын жасауда тірек мектептің (ресурстық орталықтың) педагогикалық үрдісінің құрылымдық элементтерін ұстану қажет:
- Мақсаты;
- Міндеттері;
- РО білім беру қызметінен күтілетін нәтижелер;
- Мазмұны;
- Әдістер мен құралдар;
- Бақылау-бағалау құрамдары.
Қосымша, бейінді құрамдардың спорттық, көркемдік сабақтар күннің екінші жартысында жүргізіледі. Дамытушы модуль оқушылардың білім алуының жеке бағдарын қамтамасыз ететін сабақтар ұйымдастыруға бағытталған.
Сессия уақытында сабақты жүргізу формасы – пәндік-дәрістік, тәжірибелік бағытта (зертханалық, тәжірибелік жұмыстар, бақылау, диагностика, контроль), интерактивті түрлері де қолданылады: тренингтік және т.б.
Сабақ құрылымын жасауда басымдылық оқушылардың жеке белсенді оқу жұмысына, оқу материалы мазмұнының блоктық модульдық құрылымына, оқытудың жаңа технологияларын қолдануға, оқушылардың жемісті шығармашылық жұмыстарын ұйымдастыруға мүмкіндік беретін оқытудың әдістері мен амалдарына беріледі (зерттеу және жоба жұмыстары). Оқу сессиялары шолу режиміне өтеді. Әр оқу күні шартты түрде 4 бөлікке бөлінеді. 1 бөлім бейін алды (8-9(9-10) сынып) және бейінді білім (10-11(11-12) сыныптар) материалдар бойынша өтетін сабақтарға арналған, сондай-ақ оқушылар бар ақауларды жоюға, жақсы жабдықталған оқу кабинеттері мен зертханаларда жұмыс жасауға мүмкіндіктері бар. Негізінде сессия аралық уақытта жеке білім алу маршруты құрылатын, оқушылардың білім алудағы қиыншылық тудыратын аймақтары анықталады. Екінші және үшінші бөлімдері жобалау жұмыстарына арналады, бұл балалардың бағалы сапаларын, әлеуметтік құзыреттіліктерін, түрлі тіршілік мәселелерін шешу қабілеттерін дамытады. Оқушылар түрлі пән аяларында өз жобаларының презентациясын жасайды, сонымен қоса ұжымдық әлеуметтік жобалар жасауға кіріктіріледі. Оқу күні дамытуға арналған бос уақытпен аяқталады: оқушылар сахнада көріністер қояды, концерттік бағдарламалар, көрмелер дайындайды, спорт жарыстарына қатысады. Ерекше орынды қорғаныстық-спорттық, сауықтыру, көркем-эстетикалық, өлкетанушылық және интеллектуалды сипаттағы сабақтар алады. Бұлар күннің екінші жартысында жүргізілетін пікірталастар, диспуттар, ойындар, конкурстар, психологиялық тренингтер.
Сессия аралық уақытта тірек мектебінің (РО) ақпараттық білім беру ортасы маңызды рөл атқарады. Кейбір тірек мектептерінде (РО) интернет жоқ болған жағдайда қағазды тасымалдаушы ретінде қолданып, қашықтықтан оқытуды ұйымдастыруға болады, яғни шағын жинақы мектеп оқушылары әзірленген оқу құралдарымен және дидактикалық материалдар бойынша оқытылады. Бағыттаушы пәндер, қолданбалы курстар және таңдау бойынша курстар бойынша оқу-танымдық үрдісі үйлестіруші мұғалімнің немесе тьютор-мұғалімнің көмегімен жүзеге асырылады. Кейбір ресурстық орталықтарда электрондық оқулықтар бойынша жұмыс ұйымдастыруға болатын жергілікті электронды желі тартуға болады. Виртуалды физика, химия және биология зертханаларының барында, мұғалімдер оқу жабдықтарының жетіспеушілігі мәселесін шеше алады. Солай, тірек мектебінің (РО) оқу-әдістемелік, ақпараттық орталығының қажетті материалдарына қолжетімділік пайда болады.
Электронды оқыту мұғалім мен оқушы арасындағы қарым-қатынасты, соңғысын «онлайн» режимінде оқу материалын өз бетімен меңгеруіне бағыттай отырып, оны елеулі түрде өзгертеді. Мектептер, оқушылар мен мұғалімдер арасында, оқу, әдістемелік және ғылыми ақпараттармен, жалпы қызықтырушы мәселелер бойынша шығармашылық зерттеу жұмыстарымен жедел алмасуға максималды мүмкіндіктер туғызады.
Ол үшін, тірек мектебі мен магниттік мектептер үшін бірыңғай оқу кестесін құруға талап қойылады. Оқу материалының бір мезгілде жүргізілуі «онлайн» режимінде сабақ жүргізуге мүмкіндік береді, Жеке сабақтар мен топтық сабақтар жүргізіледі. Қатал түрде бір уақытта жергілікті желі арқылы оқушыларға, тьюторларға және пән мұғалімдеріне кеңес жұмыстары ұйымдастырылады. Бала дамуының дара траекториясын есепке ала отырып, қажетті ақпарат алуына қолжетімділік қамтылады.
Оқытудың сессиялық формасы тірек мектеп (ресурстық орталықта) 8,9,10,11,(12) сынып оқушыларына келешектігі оқуын таңдауда қолдау көрсетуді жүзеге асыруға мүмкіндік береді, Тірек мектебі базасындағы бейінді оқуға дейінгі дайындық келесі іс-шараларды қамтиды:
- Болашақ мамандығының дұрыс таңдауын қалай жасау керек, қандай факторларды ескеру керек, мамандық таңдауда қандай себептерді негізге алу керектігін үйрететін кәсіби бағытталған кеңестер;
- Сол аймақтың кәсібилендіру мүмкіндіктері жайында, яғни, кәсіби білім беру мекемелері жайында (кәсіби мектептер, колледждер, жоғары оқу орындары), дайындық жүргізілетін мамандықтар жайында ақпарат беру. Осы мақсатта мамандар-кәсіби бағыттаушылар шақырылады, сол мекемелерге экскурсия ұйымдастырылады.
- Оқушылардың қызығушылықтары мен бастапқы кәсіби ұнатуларының психологиялық диагностикасы, сонымен қатар тұлға түрінің диагностикасы;
- Балаларда жоғары қызығушылық және эмоционалды үн қатуларын тудыратын «Мен - мамандықтар әлемінде» іскерлік ойыны;
- Одан әрі кәсібиленуіне маңызы зор, түрлі пәндерді оқуда қабілеттерінің бар немесе жоқ болуының көрсеткіші бола алатын, оқушы жетістіктерінің мониторингі;
- Оқушылардың тілеуі бойынша жеке кеңес беру.
Тірек мектебінің базасында бейінді оқыту шеңберінде шағын жинақты мектеп оқушылары, ең алдымен оқу жоспарының вариативті бөлігін меңгереді. Оларға өздерінің жеке сұраныстарын толық көлемде жүзеге асыруға мүмкіндік беретін қолданбалы және таңдау курстарының кең спектрі ұсынылады.
Қазіргі уақытта көбіне «біліктілікті» амал жүзеге асырылуда, оның педагогикалық мақсаты жастардың жолында кезіккен мәселелерді өздері шеше алу қабілетінің болуына көмектесу. Сол себепті, тірек мектебінде оқушыларға пәндік және әлеуметтік тәжірибелер түрлері, машықтанулар, эксперименттік-зерттеулік және жобалық жұмыстар, тренингтер, іскерлік және ұйымдастырушылық ойындар, сонымен қатар кеңестер, портфолиомен өздік жұмысын жасау және рефлексивті текстердің жазылуы ұсынылады. Болашақта қашықтықтан оқытуды кең пайдалану болжалып отыр.
Оқу үрдісіндегі ерекше орынды оқушылардың басты біліктіліктері мен зерттеу мәдениетін дамыту бойынша педагогикалық қызметі алады. Жобалық-зерттеу жұмыстары қолданбалы және таңдау курстары негізінде кезеңдеп ұйымдастырылады.
Бейінді оқыту бағдарламасы мен жоғары кәсіби білім сабақтастығы оқушылардың жоғары оқу орнына сәтті түсулеріне алдыңғы жағдай жасайды.
Бейінді оқыту оқытудың және тәрбиелеудің жіктелуін және дараландыруын қамтамасыз ететін, және курсты өздігінен таңдау негізінде, оның қызығушылығына сәйкес әр оқушының жеке даму траекториясын жобалау арқылы жеке-бағытталған технологияларды қолдану арқылы жүзеге асырылады.
Тірек мектебінде (РО) келесі педагогикалық технологиялар қолданылады:
Ойлау үрдісін тереңдетуге және оқудың жекелігін қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін үш өлшемді оқу-әдістемелік жұмыс технологиясы. Меңгеру деңгейлері (В. Беспалько, Ж. Караев бойынша): оқу, алгоритмдік, эвристикалық және шығармашылық – өздік және бақылау жұмыстарын дайындауда негіз болып табылады.
- ДБН (Дидактикалық бірліктердің нығаюы). ДБН қолдану нәтижелері – білімнің өздігінен дамуы.
- Ұжымдық оқыту әдістері (ҰОӘ). Бірін бірі оқытатын - ауыспалы құрамның жұптасып жұмыс жасауы.
- Оқу және жазу арқылы критикалық ойлаудың дамуы (RWCT). Оқушыға өздігінен білім табуға, ойлауға, талдауға, салыстыруға және өзінің таңдауын жасауға құқық беріледі. Нәтиже – оқушылардың белсендігінің артуы, оқуға деген қызығушылығының артуы, жоғары бағалар.
Мұғалім өзінің педагогикалық стиліне сәйкес келетін технологияларды таңдауға құқылы.
- ШЖМ және тірек мектебінің (РО) оқу жоспарларын жасаудың негізі ретінде (матрицы) бірыңғай оқу жоспарын жасаудың қыр-сырлары
Тірек мектебіне жататын (РО) барлық мектептердің бірыңғай оқу-тәрбие жоспарының астарында біз нені ұғамыз? Бірінші кезекте – бұл жоспардың толық мазмұны, яғни сол бұрынғы базалық және бейіндік пәндер, барлық мектептер үшін қолданбалы және таңдау курстары.
Тірек мектебінің жұмысының оқу жоспарлары бейінді оқу пәндерінің, қолданбалы курстар мен таңдау курстарының зертхана жұмыстары мен оқу нәтижелерін бақылауға бөлінген сағаттарының практикалық блогі бірыңғай оқу-тәрбиелеу жоспарының негізінде жасалады, тірек және магниттік мектеп мұғалімдеріне беріледі.
Солай, әр мектепте оқу пәндерінің жалпы мазмұны болады, бірақ мұғалімдер тарификациясында оқу жоспарының сағат саны әр түрлі болады. Басқа сөзбен айтқанда, барлық мектептердің жұмыс жоспарлары бірдей, түсініктеме қағазында магниттік мектептерде қандай сағаттар жүзеге асырылады, тірек мектептеріне қандай сағаттар бөлінетіні түсіндіріліп көрсетіледі.
Тірек мектебінің бірыңғай оқу жоспарында 4 компонент қарастырылған, Оның әр қайсы Мемлекеттік стандарттың шегінен шықпайтын сағаттар санын құрайды. Әр модуль теориялық (Т) және практикалық (П) сағаттарын құрайды.
Үйлестіруші пән мұғалімінің рөлін пән бойынша жоғары дәрежесі бар маман атқара алады. Бұл жағдайда магниттік мектеп мұғаліміне қосымша ақы төленеді.
Тірек мектебінің барлық мұғалімдері негізгі жұмыс орны бойынша тарифтеледі. Бұл бюджет кодексі мен салық заңнамасына қайшы келмейді.
5.Басқарушы нысанның сипаты, алқалы функционалдық бағыт:
Тірек мектебінің үйлестіру кеңесі тірек және шағын жинақы мектеп директорларын, орынбасарларын біріктіреді. Ресурстық орталық қызметінің жалпы үйлесімін бастықтың міндеттері бойынша жүзеге асырады. Ресурстық орталықтың үйлестіру кеңесінің төрайымы тірек мектебінің диреторы боылп табылады.
Тірек мектебінің педагогикалық кеңесі Ресурстық орталықтыңбілім берудегі мақсаттары мен міндеттерін орындау бойынша ұйымдастырушылық-педагогикалық мәселелерді шешетін ұжымдық орган ретінде тірек және магниттік мектептердің педагогикалық ұжымдарын біріктіреді.
Қамқоршылық кеңеске білім беру жүйесінматериалдық-техникалыққамтамасыз ету бойынша мәселелерін шешетінӘкімдік өкілдері, жергілікті қоғамдар және ата-аналар қауымы.
Үйлестіру кеңесінде қызмет етеді:
Тірек мектептерінің (РО) ақпараттық «кластерлері» ( электронды оқыту орталықтары, виртуалды зертханалар және т.б.) – ШЖМ оқушыларының қашықтықтан білім алуларын, физика, химия, биология пәндерін заманауи интерактивті кабинеттерде жүргізілуін, «1 оқушы – 1 компьютер» (бастауыш сыныпта) элетронды ортасының енгізілуін қамтамасыз етеді.
Тірек мектептерінің (РО) медициналық-психологиялық-педагогикалық қызметі (құрамында педагог-психолог, әлеуметтік педагог, дәрігер) - ауылдық жердің алшақтанған аудандарында білікті медициналық, психологиялық көмектің жетіспеушілігін өтеу үшін және жаңа орта жағдайларына қолайлы бейімделу үшін денсаулық сақтаушы ерекше текше болды.
Тірек мектептерінің (РО) оқу-өндірістік базасы – орта мектептекөпсалалы білім алудың алаңы мен базалық жағдайы және өзінің қоғамдағы орнын кәсіби белгілеу.
Бақылау және талдау тобы.
Оқу-тәрбиелеу үрдісін ұйымдастыру бойынша директор орынбасарларын бірыңғай білім беру кеңістігіне біріктіретін білім беру секторы (тірек мектебі директорының орынбасары және магниттік мектеп диреторларының орынбасарлары);
Тірек мектебі директорының тәрбие ісі бойынша орынбасары мен магниттік мектептерде осы жұмыстарға сүйемел көрсетуші мұғалімдері кіретін сыныптан тыс тәрбие жұмыстарын ұйымдастыру бойынша сектор.
Жоғарыда аталған алқалы органдарсессияаралық және сессиялықкезеңдердің оқу үрдісін жобалаумен айналысады.
Ресурстық орталықтың үйлестірушісі және сәйкесінше, шаруашылықпен қамтамасыз ету бөлімі балаларды сессия уақытындатасымалдаумен, тұрақтандырумен, тамақтандырумен айналысады.
Ресурстық орталықтың тірек мектебінің әдістемелік жұмысына Ресурстық орталықтың барлық мұғалімдерін замануи жағдайларда қайта даярлаумен айналысатын жаңа технологиялардың педагогикалық студиясы жеке бөлінеді. Ресурстық орталықтың қызмет ету барысында қажеттілігіне қарай шығармашылық топтар құрылады. Мектептің уақытша ұжымының тәлімгері сессия барысына балалардың әлеуметтенуін және бағдарламаны жүзеге асырады.
РО директорлар кеңесі бағыттардың барлық міндеттері бойынша ұйымның қызметін үйлестіруді жүзеге асырады.
6.Ресурстық орталықты басқару, кадрлық, қаржылық қамтамасыз ету, құқықтық жағдай.
Ресурстық орталықты қаржыландыру ҚР «білім туралы» заңы мен заңнамасына сәйкес, жергілікті бюджет есебінен жүзеге асырылады.
РО қаражаты бюджеттік қаражаттандырудан және басқа табыс көздерінен түсетін өз қаражатынан құралады (ақылы қызмет көрсету, қамқорлық жасау ұйымдарының ерікті жарналары, кооперативтер, қоғамдық ұйымдар, сәйкес бағыттағы жоғары оқу орындарының мақсатты жарналары және басқа да тілек білдіруші ұйымдар).
Штаттық кесте РО директорымен жалақының және бюджет қаражатының көлемінде бекітіледі.РО педагогикалық ұжымы конкурстық-шартты негізде белгілі бір уақытқа құралады. Мұғаліммен жасалған келісімшарт аттестациялық комиссия ұсынысы бойынша шартты уақыттан бұрын бұзыла алады. РО мұғалімінің жалақысы аптасына 18 сағат есебінен тағайындалады, оның ішінде 6 сағат ғылыми-әдістемелік және тәжірибелік-эксперименттік жұмысқа бөлінеді. РО директорының, оның орынбасарының, сыныптан тыс жұмыс ұйымдастырушысының жалақылары оқушылармен толық қамтылған мектептердегідей тағайындалады. Ғылым Академиясының ғалымдарына, профессорларға, ресурстық орталықтың 8-11 сыныптарына сабақ жүргізуге шақырылған жоғары оқу орындарының оқытушылары мен мамандарына еңбек және әлеуметтік мәселелер бойынша қаулымен қарастырылған сағаттық төлем белгіленеді. Факультативтік сабақтар және таңдау курстары топта 8-10 адам жиналғанда өткізіледі.
7.Күтілетін нәтиже.
1.Білім беру үрдісі ұйымдастырушылық-оқу формаларының көптүрлілігімен қамтылады.
2.Оқушылардың жеке табысты шығармашылық жұмыстары үшін жағдайлар жасалады;
3.Нақты білім сапасымен қамту үшін алғышарт болатын, оқушылардың әлеуметтік тәжірибелері мен аймақтың қоғамдық мәні зор жұмыстарына қатысу үшін кеңістік құрылады.
4.Тұлғаның тіршілікке кемді сапаларын анықтайтын мониторинг пен диагностика жүйесі құрылады.
5.Қызығушылық бойынша клубтар ашылады және ауыл мәдени орталық ретінде сақталып қалады.
6.Ауыл оқушыларының бәсекеге қабілеттілік деңгейі артады.
7. МЖМБС-2012 сәйкес білім, икемділік және дағды деңгейлері артады.
8.Тірек мектебінің Үйлестіру кеңесі, Педагогикалық кеңесі, РО Қамқоршылық кеңесі құрылады.
8.Индикаторлар:
- Барлық тірек мектебі бойынша білім беру сапасының __%қол жеткізу (бүгінгі таңда бұл көрсеткіш тірек мектебі бойынша __%, ал магниттік мектептер бойынша __%құрайды, орта есеппен РО бойынша ___%).
- Жобалау және модельдеу қабілетін дамыту деңгейін арттырудың ___%қол жеткізу, ғылыми жобалар конкурстарына қатысу (бүгінгі таңда барлық тірек мектептері бойынша орташа көрсеткіш ___%құрайды).
- Пәнаралық байланысты ұйымдастыру және біріктірілген сабақтарды жүргізу үшін оқу уақытының қолданылуының ___%қол жеткізу.
- Оқушылар жұмысын өлшемді бағалаудың ___%қол жеткізу.
- Түлекте қалыптасқан тұлғалық сапаларын анықтау мен диагностикалау әдістемесінің 13 жуығын қолдану.
- Ресурстық орталық түлектерінің жұмыспен қамтылуының ___%қол жеткізу.
- Мұғалімнің кәсіби өсуінің ___%қол жеткізу.
9. Дамудың стратегиялық бағыттары
___________тірек мектебі (ресурстық орталық):
1. ТМ (РО) және оған бекітілген ШЖМ кешенінде ресурстық орталықтың барлық білім беру үрдістерін ұйымдастыру және синхрондау;
2.РО ақпараттық білім беру ортасын ұйымдастыру;
3. Ауылдық шағын жинақы мектептерінің тірек мектебі базасындағы білім алу ресурстарына қолжетімділігін қамтамасыз ету (оқу-әдістемелік, материалдық-техникалық ресурстар);
4. Ауылдық шағын жинақы мектептерінің тірек мектебі базасындағы білім алу ресурстарына қолжетімділігін қамтамасыз ету (кадрлық ресурстар);
5. Оқушылардың функционалдық сауаттылығы мен біліктіліктерінің жоғары дәрежесін қамтамасыз ететін педагогикалық үрдіс ұйымдастыру;
6. Коммуникативті мәдениет пен кәсіби бағытталған тұлғаның қолайлы дамуына тұлғада тіршілікке икемді сапалар қалыптастыру.
Мектеп эмблемасы |
2016 - 2018 жж. арналған даму жоспары ____________тірек мектебі (ресурстық орталық) ______________аудан
|
||||
Миссия |
Ауыл оқушыларының білім алудың ең үздік ресурстарына қолжетімділігін қамтамасыз ету, осы мақсатта білім беру кешеніне кіретін ауылдық шағын жинақы мектептердің кадрлық, ғылыми-әдістемелік және материалдық-техникалық әлеуетін нығайту. |
||||
МДС мақсаты |
Оқушылар мен тәрбиеленушілерді, олардың білім алу қажеттіліктеріне байланысты, білімнің барлық деңгейінде сапа мен қолжетімділікпен қамту.
|
||||
1 стратегиялық бағыт |
ТМ кешеніндегі ресурстық орталықтың білім беру үрдістерін ұйымдастыру және синхрондау, оған ШЖМ бекіту.
|
||||
Цель: Ауылдық жерде білім беру қызметінің сапасын арттыруда тірек мектебі мен ШЖМ білім беру ресурстарын қолдана отырып, оқу үрдісін нығайту және синхрондау үшін жағдай жасау. |
1 міндет: Ресурстарды шоғырландыруүрдісінің нормативтік-құқықтық қамтылуын жетілдіру (Тірек мектебі мен магниттік мектептердің даму стратегиясы, ТМ (РО) қызметінің тәртібі, Үйлестіру кеңесі туралы ереже).2 міндет:Тірек мектебі мен магниттік мектептердің біріктірілген ресурстарын ресурстық орталықты дамыту үшін нығайту (оқу-әдістемелік, ақпараттық, материталдық-техникалық, кадрлық). 3 міндет: Оқушылардың оң уәждемелерін анықтау үшін диагностика мен мониторинг белгілерін анықтау. . |
||||
|
Іс-әрекет/іс-шара
|
Жүзеге асырылуына жауапты |
Ресурстар |
Мониторинг/орындау мерзімі-аралық және негізгі(кім/қалай/қашан?) |
Аяқталуы/ Прогресс (аяқтау/орындалмау туралы ақпарат |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
2 стратегиялық бағыт |
РО ақпараттық білім беру ортасын ұйымдастыру. |
||||
Мақсаты: Ақпараттық білім беру ортасын құру және дамыту. |
1 міндет:ЖББЖ (жеке білім беру жүйесі) жеке-бағдарлы құрылымдарымен әрекеттесу үрдісі мен оқу уәждемесін дамыту есебінен тұлғаның дамуы мен білім сапасын арттыру үшін жағдай жасау. 2 міндет: Барлық оқу-тәрбиелеу мен әкімшілік қызмет түрлерінде қолданыстағы және үнемі дамып отыратын ақпараттық білім беру ресурстарын, интернеттегі білім алу ресурстарын нәтижелі қоладанылуын қамтамасыз ету. 3 міндет: РО мектебінің тіршілік әрекетіндегі оқу-тәрбиелеу үрдісіне қатысушылар арасында жедел ақпараттық-коммуникативтік әрекеттестік ұйымдастыру. |
||||
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
3 стратегиялық бағыт |
Тірек мектебі негізінде ауылдық шағын жинақы мектептердің білім алу ресурстарына қолжетімділігін қамтамасыз ету (оқу-әдістемелік, материалдық-техникалық ресурстар). |
||||
Мақсаты:Білім алу үрдістерінің барлық субъектілерінің тірек мектебі мен магниттік мектептердің білім алу ресурстарына қолжетімділігін қамту үшін жағдай жасау (оқу-әдістемелік, материалдық-техникалық ресурстар).
|
1 міндет: ШЖМ тірек мектебінің білім алу ресурстарына қолжетімділігінқамту үшін қажетті жағдай жасау (оқу-әдістемелік). 2 міндет:Әртүрлі жастағы жинақы сыныптар үшін пәндерді заманауи жүргізуге мүмкіндік беретін оқу-әдістемелік кешеннің заманауи талаптарына сай сабақ жүргізу әдістемесін әзірлеу. 3 міндет:ШЖМ мұғалімдері мен оқушыларының оқу қызметін ұйымдастыру формаларын тарату мақсатында, тірек мектептерінің шығармашылық зертханалары мен шеберханаларының қызмет ету моделін жасау. 4 міндет: Ауылдық шағын жинақы мектеп оқушыларыныңерте кәсібиленулерінқамтамасыз ететін таңдау курстары мен қолданбалы курстардың вариативті бағдарламаларын жасау. |
||||
|
Іс әрекет/іс шара
|
Жүзеге асырылуына жауапты |
Ресурстар |
Мониторинг/орындау мерзімі-аралық және негізгі(кім/қалай/қашан?) |
Аяқталуы/ Прогресс (аяқтау/орындалмау туралы ақпарат |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 стратегиялық бағыт |
Тірек мектебі негізінде ауылдық шағын жинақы мектептердің білім алу ресурстарына қолжетімділігін қамтамасыз ету (оқу-әдістемелік, материалдық-техникалық ресурстар). |
||||
Мақсаты: Оқушылардыңоқу қызметіне деген оң уәждемелерін қалыптастыру және оқумен қанағаттануларының дәрежесін арттыру үшін жағдай жасау.
|
1 міндет: Тірек мектебі жағдайларында шағын жинақы мектеп оқушыларының оң уәждемелерін қалыптастыру үшін қажетті жағдайлар жасау. 2 міндет: Тірек мектебі жағдайларында«Тепе-теңдердің бірін бірі оқытуы» арқылы магниттік мектеп мұғалімдерінің педагогикалық шеберлік дәрежесін арттыру. 3 міндет: Мастер-класстар, коучинг және семинарлар ұйымдастыру арқылы тірек мектебі мұғалімдерінің педагогикалық шеберлік дәрежесін арттыру. 4 міндет:Оқушылардың оң уәждемелерін анықтау үшін диагностика мен мониторинг белгілерін жасау. |
||||
|
Іс әрекет/іс шара
|
Жүзеге асырылуына жауапты |
Ресурстар |
Мониторинг/орындау мерзімі-аралық және негізгі(кім/қалай/қашан?) |
Аяқталуы/ Прогресс (аяқтау/орындалмау туралы ақпарат |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 стратегиялық бағыт |
Оқушылардың функционалдық сауаттылық дамуы мен біліктілігінің жоғары деңгейін қамтамасыз ететін педагогикалық үрдіс ұйымдастыру. |
||||
Мақсаты: ТМ (РО) және ШЖМ оқушыларыныңфункционалдық сауаттылығының жоғары деңгейін қамтамасыз ететін педагогикалық үрдісті жетілдіру үшін жағдай жасау.
|
1 міндет:Оқушылардың алған білімдерін тәжірибе жүзінде қолдануына және олардың функционалдық сауаттылығы мен біліктілігінің қалыптасуына бағытталған қызметтің барлық түрін өткізу үшін қажетті жағдайлар жасау. 2 міндет:Шағын жинақы мектеп оқушыларының қабілеттері мен мүмкіндіктерін ескере отырып, оқу жоспарының вариативті құрылымы негізінде оқу үрдісін ұйымдастыру. 3 міндет: Ресурстық орталықта сессия және сессияаралық уақытта оқу-тәрбие үрдісін өткізуді ұйымдастыру. 4 міндет: Оқушылардың ерте кәсібиленуінбейінді оқу және бейінді оқуға дейінгі дайындық арқылы дамыту.
|
||||
|
Іс әрекет/іс шара
|
Жүзеге асырылуына жауапты |
Ресурстар (адамгершілік және материалды) |
Мониторинг/орындау мерзімі-аралық және негізгі(кім/қалай/қашан?) |
Аяқталуы/ Прогресс (аяқтау/орындалмау туралы ақпарат |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
6 стратегиялық бағыт
|
Тұлғаның кәсіби-бағдарлы және коммуникативтік-мәдени дамуына оң әсерін тигізетін тіршілікке икемді қасиеттерін қалыптастыру
|
||||
Мақсаты:Тұлғаның кәсіби-бағдарлы және коммуникативтік-мәдени дамуына оң әсерін тигізетін тіршілікке икемді қасиеттерін қалыптастыру үшін жағдай жасау.
|
1 міндет:Тәрбиелеудіңзаманауи білім беру технологияларын қолдану.2 міндет:Ауылдық ШЖМ оқушыларының заманауи өмірге бейімделуіне, іштей икемділік танытуларына, қызығушылықтарының әр үрлі болуына, талап етілген білікті адам болуларына көмек көрсету мақсатында тірек мектептерінде шығармашылық зертханалар мен шеберханалардың қызмет атқаруын ұйымдастыру. 3 міндет:ТМ мен ШЖМ оқушыларын белсенді, шығармашылық тіршілікке икемді жұмыс түрлеріне араластыру. 4 міндет:Оқушылардың, ата-аналардың және жергілікті тұрғындардың даму және демалу орталықтарын ұйымдастыру. 5 міндет:Қызығушылық және бейімділік бойынша түрлі жастағы адамдар бірлестігінде бірыңғай білім беру кеңістігінің қызметін ұйымдастыру.6 міндет: Ауыл оқушыларыныңбәсекеге қабілеттіліктерін арттыру. |
||||
|
Іс әрекет/іс шара
|
Жүзеге асырылуына жауапты |
Ресурстар (адамгершілік және материалды) |
Мониторинг/орындау мерзімі-аралық және негізгі(кім/қалай/қашан?) |
Аяқталуы/ Прогресс (аяқтау/орындалмау туралы ақпарат)
|
Эмблема школы |
201___-201___ жж.арналған Мектептік іс-шаралар жоспары №___, _______аудан
(МДС іс-шаралар жоспары 1 жылға жасалады.) |
|||||
№ п/п |
Іс-шаралар |
Өткізілку мерзімі |
Жауаптылар |
Қатысушылар |
Күтілетін нәтиже |
|
Атауы |
Формасы |
|||||
|
|
|
|
|
|
|