2021-2021 оқу жылына арналған мектеп-гимназияның кәсіптік бағдар беру жұмысының жоспары
Мақсаты:оқушыларға өзін-өзі анықтау және болашақ кәсіби қызмет саласын таңдау процесінде кәсіби бағдар беру бойынша қолдау көрсету.
Міндеттер:
- жұмысқа оң көзқарас қалыптастыру;
- кәсіби қызметтің мазмұнын түсінуге үйрету;
- мамандыққа қойылатын талаптарды жеке қасиеттермен байланыстыруға үйрету;
- өз мүмкіндіктері мен қабілеттерін талдауға үйрету, жеке тұлғаның қасиеттері мен мүмкіндіктерін түсіну және бағалау қажеттілігін қалыптастыру;
- мектептің жоғары сатысының қосымша және кәсіптік білім беру мекемелерімен, сондай-ақ жергілікті кәсіпорындармен өзара іс-қимыл жүйесін әзірлеу.
Жоспарды іске асыру өңірде сұранысқа ие кәсіби кадрларды даярлауға бағытталған кәсіптік бағдарлау іс-шараларын өткізуге педагогтердің, жалпы білім беру мекемесі оқушыларының ата-аналарының және өзге де мүдделі тұлғалардың белсенді қатысуын көздейді.
Мектептегі кәсіптік бағдарлау – бұл оқушылардың кәсіптердің әлеуметтік-экономикалық және психофизикалық сипаттамалары туралы қажетті білім көлемін игеруге бағытталған оқу-тәрбие жұмысының жүйесі. Үшін қоғамның әл-ауқатын қажет әрбір мектеп түлегі таппады, мүмкін, неғұрлым толық қолдану, өз мүдделеріне, бейімділігіне, жоқ жоғалтып алды сөрелері үшін уақыт, күш, қаражат іздеп, өз орнын қоғамдық өндіріс жүйесіндегі, онда еді әкеліп, ең жоғары пайда алуға және терең қанағаттандыру өз еңбек.
Мектепте кәсіптік бағдар беру жұмысын мекеме әкімшілігі, сынып жетекшілері, пән мұғалімдері жүргізеді.
Жұмыс жоспары оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып жүзеге асырылады.
Мектептегі кәсіби бағдар жұмысының негізгі бағыттары:
- кәсіби ақпарат:кәсіптер әлемі, өзін-өзі анықтау үшін маңызды адамның жеке және кәсіби маңызды қасиеттері, оқу орындарының жүйесі және мамандық алу жолдары, қоғамның кадрларға қажеттіліктері туралы ақпаратты қамтиды.
- кәсіптік білім беру:оқушылардың бейімділігі мен кәсіби мүдделерін қалыптастыруды қамтиды. Кәсіптік білім беру бойынша педагогикалық жұмыстың мәні оқушыларды оқу және сыныптан тыс жұмыстардың әртүрлі нысандарына қатысуға, әлеуметтік пайдалы және өндірістік еңбекке, күштердің белсенді сынағына шақыру болып табылады. Маңызды школьник көрдім өзіне түрлі қызмет түрлері.
- кәсіби кеңес беру:оқушының жеке басын зерттеу жеке сипатта болады. Сынып жетекшісі оқушылардың іс-әрекеті мен дамуын бақылау, олардың оқу және сабақтан тыс жұмыстарының нәтижелерін зерттеу, сауалнама жүргізу, оқушылардың психологиялық-педагогикалық сипаттамаларын құру сияқты жұмыс әдістерін қолдана алады.
Жұмыс формалары:
- кәсіптік бағдарлау сабақтары;
- кәсіптік бағдар бойынша сынып сағаты;
- мамандармен кездесу;
- профессиографические зерттеу;
- кәсіптік бағдар беру тақырыбы бойынша ата-аналар жиналысы және т. б.
Кәсіптік бағдар беру мақсатында мектеп оқушыларымен өзара әрекеттесу формалары:
- пәндік олимпиадаларға қатысу;
- түрлі бағыттағы конкурстарға, жобаларға, іс-шараларға, жарыстарға қатысу;
- жоғары сынып оқушыларына сауалнама жүргізу және тестілеу;
- кәсіптік бағдар беру сауалнамалары.
Оқушыларды кәсіптік бағдарлауға бағытталған іс-шаралар:
- Кәсіптік білім беру мекемелеріне ашық есік күндеріне бару;
- каникул кезінде білім алушыларды уақытша жұмысқа орналастыруға жәрдемдесу;
- мектеп сайтында кәсіптік бағдар беру бойынша ақпараттық материалдардың орналастыру.
№ |
Қызмет мазмұны |
сыныптар |
Жауаптылар |
|
Мектептегі ұйымдастырушылық-әдістемелік жұмыс |
|
|
Қыркүйек |
|||
|
Iотырыс:2021-2022 оқу жылына кәсіптік бағдарлау жұмысы бойынша жоспардыәзірлеу және бекіту. 2020-2021 оқу жылындағы кәсіптік бағдар беру жұмысының нәтижелеріне талдау жүргізу (9,11 сынып түлектерін жұмысқа орналастыру және кәсіптік оқу орындарына түсу мәселелері). |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары |
|
2021-2022 оқу жылына арналған жұмыс жоспарын мектеп сайтының "Профориентация" бөлімінде орналастыру. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, ақпараттандыру бойынша директордың орынбасыра |
|
Мектепті кәсіби бағдар беру бойынша құжаттамалармен және әдістемелік материалдармен қамтамасыз ету. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары |
Қазан |
|||
|
Кәсіби бағдар бойынша бұрышты безендіру |
9-11 сынып |
Сынып жетекшілер |
|
Мұғалімдер күніне арналған педагогикалық мамандықтарға арналған ақпараттық стенд материалдарын ресімдеу |
|
Кәсіби бағдар беруші педагог |
|
«№1 мектеп-гимназиясы»КММ-нің Қазақстан Республикасының аумағында жұмыс істейтін жоғары білім беру ұйымдарына түсуге бағдарланған бірлескен кәсіптік бағдарлау жұмысы бойынша білім беру ұйымдарымен өзара іс-қимылы туралы келісімдер жасау. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары |
|
Оқушыларды танымдық және кәсіби қызығушылықтарына сәйкес қоғамдық пайдалы қызметке тарту. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары,кәсіби бағдар беруші педагог,сынып жетекшілер |
|
9,11 сынып түлектерінің кәсіби бейімділігін диагностикалау. |
|
Сынып жетекшілер,психолог |
|
"Қала кәсіптерінің панорамасы"шығармашылық жұмыстардың Фото - байқауы |
|
Кәсіби бағдар беруші педагог, сынып жетекшілер |
|
"Екі мәрте Кеңес Одағының Батыры Т. я. Бегельдинов атындағы Қарағанды "Жас ұлан" республикалық мектебі " РММ |
|
Кәсіби бағдар беруші педагог |
Қараша |
|||
|
9,11 сынып түлектеріне кәсіби бағдар беру болжамдарына талдау жүргізу (жұмысқа орналасу және кәсіби оқу орындарына түсу мәселелері) |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог,пихолог |
|
6-7 сынып оқушыларына арналған сұхбат – презентациялар |
|
психолог |
Желтоқсан |
|||
|
IIотырысы: Оқушылармен мамандық әлемі туралы ақпараттық жұмысты ұйымдастыру. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
Кәсіптік бағдар беру бойынша оқушылардың проблемаларын анықтау бойынша сауалнама жүргізу. |
9-11 сынып. |
|
Қаңтар |
|||
|
«6-7 жылдан кейін сұранысқа ие мамандықтар», «беделді мамандықтар», «Еңбек нарығын және өңірдегі кәсіптерге сұранысты талдау», «Кәсіптер әлемі немесе қандай есік ашу керек», «Балаңызға мамандықты қалай дұрыс таңдау керек» тақырыптары бойынша ата-аналар жиналысын (сыныптық) өткізуді жоспарлау. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог,психолог,сынып жетекшілер |
|
«Менің болашақ мамандығым»сурет байқауы |
1–4 сынып. |
Кәсіби бағдар беруші педагог,сынып жетекшілер |
|
"Кәсіби бағдар бойынша үздік кабинет"байқау-конкурсының қалалық кезеңіне қатысу |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
"Мамандықтар әлемін ашамыз"облыстық Форумының қалалық кезеңіне қатысу |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
"Кәсіптер атласы" үгіт-насихат театрларының конкурсын ұйымдастыру және өткізу |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
Ақпан |
|||
|
Мұғалімдер үшін оқушының жеке басын зерттеу бойынша кәсіби кеңестер ұйымдастыру: "Оқушылардың мамандық таңдауға дайындығын зерттеу", "Оқушылардың жеке ерекшеліктері мен қабілеттерін зерттеу", "Оқушылардың кәсіби ниеттері мен жоспарларын зерттеу". |
5-6 сын
7-8 сын
9-11сын |
Психолог |
|
Студенттердің кәсіби бейімділіктерін, қызығушылықтарын, DDO Климовты анықтау. |
8сын |
психолог |
|
Оқушылардың жеке ерекшеліктерін анықтау Жеке сауалнама EPI (Эйзенк әдісі) |
10-11 сын |
спихолог |
Наурыз |
|||
|
IIIотырыс:Оқушылардың кәсіби өзін-өзі анықтауын психологиялық-педагогикалық қолдау туралы. Кәсіптік бағдар беру бойынша мектеп жоспары шеңберінде іс-шараларды іске асыру туралы. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог,психолог |
|
Оқушыларды кәсіптік бағдарлау, жалпы кәсіптік құзыреттерді дамыту: 1. Сынып сағаттары, әңгімелесулер, болашақ кәсіби қызметті таңдау, өзін-өзі анықтау бойынша тренингтер. 2. Кәсіптік бағдарлау ойындарын өткізу 3. "Познай себя" клубы. Кәсіптік бағдарлаудағы әлеуметтік әдістері. |
9-11 сын |
психолог |
|
Ата-аналармен жұмыс Оқушыларды кәсіптік бағдарлау. Ата-аналар мен оқушылар үшін диагностика нәтижелері бойынша ата-аналар жиналысы |
9 сын |
психолог |
|
"Болашаққа билет" облыстық форумының қалалық кезеңіне қатысу |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог,психолог |
Сәуір |
|||
|
9,11 сынып түлектеріне кәсіби бағдар беру болжамдарына талдау жүргізу (жұмысқа орналасу және кәсіби оқу орындарына түсу мәселелері) |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары |
|
ҚР ҚК ардагерлері мен офицерлерінің қатысуымен "Офицер – ерлік кәсібі" атты дөңгелек үстел |
|
Кәсіби бағдар беруші педагог |
Мамыр |
|||
|
Еңбек жасақтарының жұмысына оқушылардың қатысуын қамтамасыз ету, жұмыспен қамту орталығы арқылы оқушыларды жұмысқа орналастыру |
10–11 сын |
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
IV отырыс:2021-2022 оқу жылына кәсіптік бағдар беру жұмысы шеңберінде іс– шаралар жоспарын іске асыру бойынша жұмысты талдау. 2022-2023 оқу жылына арналған перспективалық жоспарлау. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
Ата-аналармен жұмыс."Табысты кәсіби бағдар" жадынамалары. |
|
Психолог |
Сәуір-мамыр (Кәсіптік бағдар беру күні) |
|||
|
Оқушылармен «Мамандықтар әлемінде», «Мұғалім мамандығы», «Әскери мамандық», «Медициналық мамандықтар» көрмелерін ұйымдастыру және өткізу. |
1–9 сын |
кәсіби бағдар беруші педагог,сынып жетекшілер |
|
Оқушылармен «Мамандықтар әлемінде» тақырыбы бойынша викториналар, әңгімелер, ойындар ұйымдастыру және өткізу. |
7–8 сын |
психолог, сынып жетекшілер |
|
«Менің болашағымды жоспарлауға не көмектесе алады», «Білім беру және өмірлік жоспарларды қалыптастыру», «Мамандықтар әлеміне саяхат», «Мамандық таңдау – маңызды мәселе», «Еңбек нарығын талдау. Сұранысқа ие мамандықтар». |
5–11 сын |
Сынып жетекшілер,кәсіби бағдар беруші педагог |
Ай сайын |
|||
|
Кәсіби бағдар стендін жаңарту |
|
Сынып жетекшілер, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
Мектеп сайтында «Кәсіби бағдар»бөлімінде келесі ақпаратты орналастыру: - оқушылармен кәсіби бағдар беру жұмысын ұйымдастыру бойынша әдістемелік ұсыныстар; - оқу орындарына мақсатты қабылдау туралы ақпарат; - кәсіптік бағдар беру іс-шараларына шолу және т.б. |
|
Сынып жетекшілер, кәсіби бағдар беруші педагог |
Жал ағымында |
|||
|
9-11 сынып оқушыларымен кәсіби бағдар беру жұмысын ұйымдастыру. |
9–11 сын |
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
Педагогикалық кадрлармен жұмыс |
|||
|
Сынып жетекшілері мен педагог–психологты мамандық және оқу орнын таңдау негіздері бойынша әдістемелік ұсынымдармен таныстыру. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
Кәсіптік бағдар беру және еңбекке баулу бойынша кітапхана қорын әдебиеттермен толықтыру. |
|
Психолог |
|
Сынып жетекшілеріне педагогикалық процесте оқушылардың кәсіби бағытын есепке алу бойынша ұсыныстар дайындау. |
|
Психолог |
|
Сыныпта жұмыс істейтін мұғалімдердің, психологтың, дәрігердің және оқушылармен кәсіптік бағдарлау жұмысының міндеттерін шешетін басқа мамандардың қызметін үйлестіру. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
«Денсаулық жағдайының кәсіби мансапқа әсері» тақырыбында жеке кеңестер мен әңгімелер ұйымдастырыңыз. |
|
Медициналық қызметкер |
Ата-аналармен жұмыс |
|||
|
Ата-аналар үшін «Еңбек нарығын талдау және аймақтағы мамандықтарға талдау» тақырыбы бойынша лекторийұйымдастыру. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
Оқушылардың ата–аналармен-түрлі мамандық өкілдерімен кездесулерін ұйымдастыру. |
|
Сынып жетекшілер |
|
Оқушыларды кәсіпорындар мен оқу орындарына экскурсияға қатысуға ата-аналарды тарту. |
|
Сынып жетекшілер |
|
«6-7 жылдан кейін сұранысқа ие мамандықтар», «беделді мамандықтар», «Еңбек нарығын және аймақтағы мамандықтарға сұранысты талдау», «Кәсіптер әлемі немесе қандай есік ашу керек», «балаңызға мамандықты қалай дұрыс таңдау керек» ата-аналар жиналысын (сыныптық) өткізу. |
9–11 сын |
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог
|
|
Ата-аналарды кәсіби бағдарлау бұрыштарын, стендтерді безендіруге, экскурсияларды ұйымдастыруға тарту. |
|
Сынып жетекшілер |
|
Туындаған проблемалар бойынша ата-аналарға ұсынымдар дайындау. |
|
Психолог |
|
Ата–аналарға үйірмелердің, спорт секцияларының жұмысы, жалпы білім беретін пәндер бойынша жеке-топтық және факультативтік сабақтар өткізу туралы ақпаратты жеткізу. |
|
Сынып жетекшілер |
|
Ата-аналар жиналыстарын өткізу: - 5-8 сынып оқушылары үшін «Отбасының кәсіби өзін-өзі анықтаудағы рөлі»; - 9-11 сынып оқушылары үшін «Еңбек нарығын және аймақтағы мамандықтарға сұранысты талдау». |
5-11 |
мектеппсихологы |
Жоғары және орта кәсіптік білім беру мекемелерімен жұмыс |
|||
|
Қала кәсіпорындарында экскурсиялар, кәсіби сынамалар, өндіріс қызметкерлерімен кездесулер ұйымдастыру. |
9,11 сын |
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
Онлайн–трансляциялар мен бейнеконференциялар шеңберінде қабылдау мен оқытуды ұйымдастыру шарттары, желілік өзара іс-қимыл шеңберінде даярлау бағыты мен мамандығы бойынша жоғары және орта кәсіптік білім беру мекемелерінің өкілдерімен кездесулер ұйымдастыру. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
Оқуышлармен жұмыс |
|||
|
Әдістемелік ұсынымдарға сәйкес кәсіби бағыттылықты диагностикалауды жүргізу (мамандықтарды таңдау бойынша жеке және топтық консультациялар). |
9–10 сын |
Психолог |
|
Пәндік онкүндіктерді ұйымдастыру. |
|
МӘК жетекшілері |
|
Қаланың оқу орындарына экскурсиялар өткізу. |
8–11 сын |
Сынып жетекшілер |
|
Кәсіптік бағдарлауды анықтау мақсатында оқушыларды тестілеуді және сауалнама жүргізуді ұйымдастыру. |
|
Психолог |
|
Кәсіптік бағдар беру бойынша оқушылардың проблемаларын анықтау бойынша сауалнама жүргізу. |
|
Сынып жетекшліер, психолог |
|
Оқушылармен «Мамандықтар әлемінде», «Мұғалім мамандығы», «Медициналық мамандықтар», «Әскери мамандық» көрмелерін ұйымдастыру және өткізу. Оқушылармен викториналар, әңгімелердіұйымдастыру және өткізу. |
|
Сынып жетекшілер, кітапханашы |
|
Сынып сағаттарлардыөткізу: «Что может помочь в планировании моего будущего», «Образование и формирование жизненных планов», «Экскурс в мир профессий», «Выбор профессии – дело серьезное», «Анализ рынка труда. Востребованные профессии». |
5 – 11 сынып |
Сынып жетекшілер |
|
Әр түрлі кәсіп өкілдерімен кездесулерді ұйымдастыру және өткізу. |
|
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
Жоғары сынып оқушыларының оқу орындарының Ашық есік күндеріне қатысуын қамтамасыз ету. |
9 – 11 сын |
Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, кәсіби бағдар беруші педагог |
|
Сәндік-қолданбалы және техникалық шығармашылық конкурстарына қатысу. |
7 – 11 сын |
Технология мұғалімдері |
|
Мектепте, қосымша білім беру мекемелерінде үйірмелер мен спорт секцияларына қатысуға тарту. |
1 – 11 сын |
Сынып жетекшілері |
Кәсіби бағдар беруші педагог В.Телкова