back-image
КГУ "Общеобразовательная школа №16"

Қазақ тілінің қолданылу аясын кеңейту

Қазақ тілінің қолдану аясын кеңейту, оның ішінде нашар көретіндер үшін қажетті жағдайлар жасау мақсатында Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Тіл саясаты комитеті қазақ тіліндегі сөйлеуді синтездеу жобасын жүзеге асырды (экран дикторы)

screenreader.tilqazyna.kz
Организации> КГУ "Общеобразовательная школа №16"

Программа развития школы

Мектептің дамуының 5 академиялық жылға арналған стратегиялық жоспары (2020 - 2025)

  1. 1стратегиялық бағыт. Білім беру сапасын дамыту

 

Мақсаты: Үздіксіз практикалар негізінде білім алушылардың, педагогтердің және мектебіміздің сапасын бағалаудың жаңартылған  жүйесіне ену, оқу сабақтастығын қамтамасыз ету

 

 

Мақсатты индикаторлар

Аяқтау нысаны

Бірл.өлшемі

Факт

2019-20 о.ж.

Жоспарлау мерзімінде

2020-21 жыл

2021-22 жыл

2022-23 жыл

2023-24 жыл

2024-25 жыл

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Индикатор 1.

Оқушылардың оқу сапасының көрсеткіштері

1-11 сынып

963

60%

60%

62%

64%

64%

65%

Индикатор 2.

Мектепе функционалды сауаттылығы жоғары үздік оқитын білім алушылар саны

Стат.

Деректер

%

40

42

44

46

48

50

Индикатор 3.

Білім сапасының жоғары деңгейімен 9 , 11  сынып оқушыларының үлесі

Стат.Деректер

%

53

54

54,5

55

56

58

Индикатор 4.

Ғылыми жобаларға , олимпиадаларға қатысатын оқушылардың үлесі

Стат.Деректер

%

20

22

24

28

30

35

Индикатор 5.

Білім сапасындағы кедергілер, бір сабақтан «3»-ке кеткен оқушылардың үлесі

Стат.Деректер

%

1,3

1,2

1

0,8

0,5

0,2

Индикатор 6

Оқушылардың тәрбиелілік деңгейін, олардың өзін-өзі анықтау қабілетін тәуелсіз зерттеу нәтижелері бойынша мектеп рейтингін арттыру үлесі

Мониторниг

%

26%

28%

30%

40%

44%

55%

Мақсатты индикаторға жетудің жолдары, құралдары мен әдістері:

Көрсеткіштер

 

 

 

 

 

 

 

 

Көрсеткіш 1.

Оқушылардың оқу сапасының көрсеткіштері

1-11 сынып

1042

60%

60%

62%

64%

64%

65%

Көрсеткіш2

Мектепті мақтау қағазымен аяқтаған білім алушылар үлесі

Қатаң құжаттарды есепке алу кітабы

%

13%

11%

12%

13%

13,5%

14%

Көрсеткіш 3

«Алтын белгі» және «Үздік» аттестатына бітірген білім алушылар саны

Қатаң құжаттарды есепке алу кітабы

%

0,5

0,3

0,3

0,4

0,4

0,5

Көрсеткіш 4

Оқушылардың әлеуметтік жобаларға қатысу үлесі

мониторинг

%

10

15

18

20

20

22

Көрсеткіш 5

«Ата-аналар мектебі», «Құндылықтарға негізделген білім беру» жобаларын іске асыру арқылы Zhastar KZ жобасының аясында ұлттық және отбасылық құндылықтарды қалыптастыру

Мониторинг

саны

3

25

30

35

40

45

Көрсеткіш 6

Пән олимпиадаларына, ғылыми жобаларға, байқауларға  қатысу көрсеткіші ( жалпы саннан қатысушылар, жүлделі орын алғаны)

Мониторинг

%

20

22

24

28

30

35

Көрсеткіш 6.

жаратылыстану бағытында  ағылшын тілінде курстан өткен мұғалімдер саны

Сұраныс, тізім

саны

8

1

1

1

0

0

Іс-шаралар

Факт

2019-20 о.ж.

2020-21 жыл

2021-22 жыл

2022-23 жыл

2023-24 жыл

2024-25 жыл

Көрсетілетін білім беру қызметтерінің сапасына сараптама жүргізу (тексеру) және орта білім беруді ұйымдастырудың деңгейін анықтайтын өлшемдерді енгізу туралы нормативтік құқықтық актілерді зерделеу

+

+

 

 

 

 

«Ұшқыр ой алаңы» дебат орталығының жұмысы

+

+

+

+

+

+

«Балалар мен театр» ағартушылық жобасы

 

+

+

+

+

+

«Қоғамға қызмет» волонтерлер жобасын іске асыру

+

+

 

 

 

 

Мониторинг  қорытындысы бойынша білім сапасы  төмен сыныптарды бақылауға алу

 

+

+

+

+

+

«Интеллектум»  қосымша білім беру орталығын құру

 

+

 

 

 

 

Оқушылардың ішкі бағалаудың объективтілігін жалғастыру

Формативті және жиынтық бағалауларын қарау

оқушылардың оқу жетістіктерін критериалды бағалау.

+

+

+

+

+

+

Оқушылардың кейбір пәндерден оқу жетістіктерін сыртқы бағалауын ұйымдастыру

+

+

+

+

+

+

ЖОО, колледждермен  тығыз байланыс орната отырып «Ашық есік» күндерін өткізу, «Сынама жұмыстарына» қатысу, кәсіптік бағдарламалар әзірлеу

+

+

+

+

+

+

Мәдени, өндіріс орындарына саяхат жасау арқылы мамандық таңдауға бейімдеу. «ХХІ ғасырда нені оқуым керек және қалай оқуым керек?» атты оқушылардың мамандық таңдауға байланысты ғылыми-тәжірибелік конференциясын өткізу.

 

+

+

+

+

+

«Білімге құштармыз...» (ерекше қажеттіліктері бар балалармен біріккен  сайыс ұйымдастыру).

 

+

 

 

+

 

Іс- әрекетті зерттеу мен «Lesson Study»арқылы мұғалімнің зерттеу дағдыларын дамыту

+

+

+

+

+

+

«Құндылықтарға негізделген білім беру» жобасы

 

+

+

+

+

+

Ұлттық және бұқаралық спорт түрлері бойынша спартакиадалар өткізу

+

+

+

+

+

+

Экологиялық тәрбие, қоршаған ортаға ұқыпты қарау 

+

+

+

+

+

+

Қаржылық және кәсіпкерлік дағдыларды дамыту

+

+

+

+

+

+

«Тәуекел тобындағы» балалармен жұмыс

+

+

+

+

+

+

«Жас Ұлан» (5-10 сыныптар)

+

+

+

+

+

+

«Жас Сарбаз» әскери- патриоттық клубы

+

+

+

+

+

+

«Ата- аналар» мектебі» бастамасын іске асыру

+

+

+

+

+

+

«Аналар мектебі», «Әкелер мектебі»   жобасын енгізу

+

+

+

+

+

+

PISA (15-16 жасар) халықаралық

зерттеулеріне дайын болуы үшін қосымша пәндік үйірмелер ұйымдастыру.

+

+

+

+

+

+

PISA, TIMSS зерттеулерінің тапсырмалары негізінде оқушылардың математикалық сауаттылығын дамытуға мұғалімдермен семинар- тренинг өткізу.

+

+

+

+

+

+

«Мейірімді жүрек» мектептік еріктілер клубын ашу

 

+

 

 

 

 

Дарынды балалармен жұмыс жүйесін жетілдіру:

«Білімпаз», «Дарын», «Ізденіс» орталықтарының жұмысы

+

+

 

 

 

 

Үш тілде оқытуды кезең- кезеңмен енгізу

+

+

+

+

+

+

«Мектепке жол»  акциясына қатысу

+

+

+

+

+

+

«Рухани жаңғыру» бағдарламасының  «Туған жер» , «Қазақстанның құнды географиясы», «Қазақстанның жүз жаңа тұлғасы», жобалардың негізінде тәрбиелеудің тұжырымдамалық негіздерін іске асыруды жалғастыру

+

+

+

+

+

+

«Таланттарды бірге табу» бағдарламасын іске асыру

+

+

+

+

+

+

«Баланы жұмысқа ал» акциясы

+

+

+

+

+

+

 

 

 

  1. 2-стратегиялық бағыт. Адами ресурстарды дамыту

           Мақсаты: Педагог кәсібінің мәртебесін қамтамасыз ету, педагогтің жеке тұлғалық өсуіне қолдау көрсету,

           педагогикалық білім беруді жаңғырту

 

            Мақсатты индикаторлар

Аяқтау нысаны

Бірл.өлшемі

Факт

2019-20 о.ж.

Жоспарлау мерзімінде

2020-21 жыл

2021-22 жыл

2022-23 жыл

2023-24 жыл

2024-25 жыл

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Индикатор 1.

Педагог – зерттеуші, педагог – сарапшы, педагог – модераторлардың үлесі

Стат.

Деректер, куәлік беру

%

42,8

51

53

53

55

55

Индикатор 2.

Үздіксіз білім беру курстарына қатысатын оқытушылардың саны (білім арттыру, жаңартылған білім беру мазмұны, критериалды бағалау,  қайта даярлау, т.б)

сертификат

адам

18

15

10

13

15

17

Индикатор 3.

Ғылыми –зерттеу оқытушылары мен магистранттарды үлесі

Стат. Деректер

%

1,2

2

2

1

2

2

Индикатор 4.

Жас мамандар үлесі

Стат. Деректер

адам

6

6

6

7

7

7

Индикатор 5.

Оқытудың дербес практикасын жетілдіруге қатысатын педагогтер үлесі 

Стат. Деректер

адам

12

25

25

27

27

27

                               Мақсатты индикаторға жетудің жолдары, құралдары мен әдістері:

Көрсеткіш 1.

Семинар, вебинар, курс,   коучингтер арқылы педагогтердің кәсіби өсуіне жағдай жасау

семинар

саны

семинар, курс

семинар, вебинар, курс, коучинг

семинар, вебинар, курс, коучинг

семинар, вебинар, курс, коучинг

семинар, вебинар, курс, коучинг

семинар, вебинар, курс, коучинг

Көрсеткіш 2.

Әр түрлі деңгейдегі педагогикалық байқауларға, олимпиадаларға,   ғылыми –практикалық конференцияларға  қатысатын мұғалімдердің үлесі

Стат. Деректер, грамоталар, жинақ

%

50

50

55

60

65

70

Көрсеткіш 3.

Электрондық  оқу құралдар, жиынтық бағалау  мен курс бағдарламаларын жасау

 

жинақ

саны

8

12

15

20

25

30

Іс-шаралар

Факт

2019-20 о.ж.

2020-21 жыл

2021-22 жыл

2022-23 жыл

2023-24 жыл

2024-25 жыл

«Педагог мәртебесі туралы» Заңды оқып, оның баптарын ата – аналар қауымы мен оқушыларға түсіндіру

+

 

 

 

 

 

Оқыту мен білім беру сапасын жақсартуға деген ынтасын арттыру үшін мұғалімдердің еңбек жағдайларын жақсарту

+

+

+

+

+

+

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне педагог мәртебесі, оқушы мен мұғалімге жүктемені төмендету мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Заңымен, білім беруді жаңғырту мәселесі бойынша жаңа НҚА-мен, мұғалімнің еңбегін нормалау жүйесімен, біліктілікті арттыру, педагогтерді қайта даярлау және аттестаттау курстарымен таныстыру

+

+

 

 

 

 

Мамандықтың беделін арттыратын ақпараттарды орналастыру арқылы мұғалімнің жағымды имиджін қалыптастыру бойынша кешенді жұмыстар жүргізу (БАҚ, кездесулер, конкурстар, тәжірибе алмасу)

+

+

+

+

+

+

Педагогтерді аудиториялық және қашықтықтан оқыту нысанындағы курстарға жіберу

+

+

+

+

+

+

Мұғалімдерге жүйелік курстан кейінгі қолдау көрсету

+

+

+

+

+

+

 Мұғалімдердің үздік жұмыстарын, сабақтарды веб-сайттарда, Интернетте орналастыру

+

+

+

+

+

 

Action Research және Lesson Study арқылы оқытудың дербес практикасын жетілдіру,  басқа педагогтермен тәжірибе алмасу

 

+

+

+

+

+

Пән педагогтері қауымдастығын құру

 

+

 

 

 

 

Педагогикалық білімі жоқ тұлғаларды қайта даярлау курстарына жіберу

+

+

+

+

+

+

«Дарынды балаларға талантымұғалім» байқауына қатысу

 

+

+

+

+

+

Жас маман мен тәлімгердің жұмысы. Ең алғаш мұғалім болып жұмысқа кірген адамға бейімделу  үшін тәлімгерлердің практикалық көмек көрсетуі.

+

+

+

+

+

+

Мектепке магистр дәрежесі бар мамандарды тарту

+

+

+

+

+

+

Мұғалімдердің форумын ұйымдастыру

+

+

+

+

+

+

«Жыл мұғалімі» байқауына қатысу

+

+

+

+

+

+

«Әдістемелік идеялар» байқауы

+

+

+

+

+

+

Педагог мәртебесі – ел мәртебесі

+

+

+

+

+

+

Мұғалімдерді критериалды бағалау курстарына жіберу

курс

+

+

+

+

+

Жоғары және бірінші  санатты біліктілігі жоғары  деңгейдегі педагог қызметкерлердің «Педагогикалық идеялар  TEDx» конференциялар өткізу

 

+

+

+

+

+

«Ұлы ашылулар кішкентай идеялардан басталады» атты TEDх, REDх  конференциясы

 

+

+

+

+

+

Мұғалімдердің педагогикалық жобаларға қатысуы (ғылыми-зерттеу жұмыстары

+

+

+

+

+

+

«Smart Reading» (үздік кітаптардан құнды идеялар алу) жобасын іске асыру

 

+

 

 

 

 

TEACHING SCHOОL мәртебесіне ұмтылу (өз тәжірибесін басқа мектептерге тарату

 

 

+

+

+

+

 

 

 

  1. 3- стратегиялық бағыт. Басқарудың алқалы формасын дамыту

 

           Мақсаты: Жан басына шаққандағы қаржыландыруды енгізу. Мектепті цифрлық инфрақұрылыммен және материалдық-      

             техникалық базамен жарақтандыру,  мекемені тұрақты түрде дамытуға мүмкіндік жасау.

Міндеттері:

  • Қамқоршылық кеңесінің жұмысын дамыту;
  • «Орта білім беруді жаңғырту» жобасына ену;
  • электронды үкімет порталы арқылы мемлекеттік қызмет көрсету;
  • орта білімді жан басына шаққандағы қаржыландыруға көшу және ваучерлік жүйені енгізу

        -    білім беру ұйымының нарықтық бәсекеге қабілеттілігін көтеру.

 

Мақсатты индикаторлар

Аяқтау нысаны

Бірл.өлшемі

Факт

2019-20 о.ж.

Жоспарлау мерзімінде

2020-21 жыл

2021-22 жыл

2022-23 жыл

2023-24 жыл

2024-25 жыл

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Индикатор 1.

Белсенді қатысатын ата- аналар саны

Стат.

Деректер

%

45%

50%

55%

60%

62%

63%

Индикатор 2.

Қоғамдық ұйымдар арасынан әлеуметтік серіктестер саны

Стат. Деректер

саны

4

5

6

7

8

10

Индикатор 3.

Білім беру ұйымының нарықтық бәсекеге қабілеттілігін көтеру.

Стат. Деректер

6

25%

26%

27%

28%

30%

32%

Мақсатты индикаторға жетудің жолдары, құралдары мен әдістері:

Көрсеткіш1

Алқалық басқару органдарының, оның ішінде Қамқоршылық кеңестің жұмысы

бала саны

1042

 

 

 

 

 

 

Көрсеткіш 2.

Белсенді  ата-аналардың санының өсуі.

 

Стат. Деректер

150

45%

50%

55%

60%

62%

63%

Көрсеткіш 3.

Білім беру ұйымының тұрақты дамуына ықпал ететін серіктестермен тығыз байланыс орнату

Стат. Деректер

0

15%

20%

24%

28%

32%

32%

Іс-шаралар

Факт

2019-20 о.ж.

2020-21 жыл

2021-22 жыл

2022-23 жыл

2023-24 жыл

2024-25 жыл

Жан басына шаққандағы қаржыландыруды енгізу

 

+

+

 

 

 

Балаларды мектепке қабылдау үшін құжаттар қабылдау, мұғалімдердің аттестациясынан өту және басқа қызметтер бойынша мемлекеттік қызметтерді цифрландыру (портал)

+

+

+

+

+

+

Педагогикалық әдеп кеңесін құру

 

+

 

 

 

 

Қамқоршылық кеңесінің жұмысы

+

+

+

+

+

+

«Ашық бюджеттер» жобасын іске асыру

 

+

+

+

+

+

«Жаңа формация жетекшісі» кадрлық резервін жасақтау

+

+

+

+

+

+

Менеджмент бойынша сертификатталған біліктілікті арттыру курстарына жіберу

+

+

+

+

+

+

Мемлекеттік қызмет көрсету жұмыстары

+

+

+

+

+

+

ҰБДҚ онлайн- режимде жұмыс жасау

+

+

+

+

+

+

«Мектеп өмірінің бір күні» жобасын іске асыру

 

+

+

+

+

+

 «Ата-ана  жұмысына  бір күн» әлеуметтік  жоба

+

+

+

+

+

+

Білім беру нарығында  серіктестермен бірлескен жоспарлы ,тиімді  семинарлар, вебинарлар,дөңгелек  үстелдер ұйымдастыру

 

+

 

+

 

+

 

+

 

+

 

+

Мектептің өзге ұйымдармен, жоғары оқу орындарымен серіктестігі туралы шарт жасау

+

+

 

+

 

+

 

+

 

+

 

 

 

  1. 4 стратегиялық бағыттар.Оқу процесіне жағдай жасау

 

Мақсаты: Цифрлық инфрақұрылыммен және қазіргі заманғы материалдық-техникалық базамен жарақтандыру

Міндеттері:

-барлық педагогтерді компьютерлермен қамтамасыз ету;

-қауіпсіз жағдайлардың алдын алу;

  • ғылыми-зерттеу жоба жұмыстарын  STEM кабинетінде жүргізу;
  • оқушыларға робот жасауды үйрету,мектептің материалдық-техникалық базасын күшейтуге ықпал ету;
  • мектептің материалдық-техникалық базасының мүмкіндіктерін оқу –тәрбие үдерісінде сапалы пайдалану.

 

Мақсатты индикаторлар

Аяқтау нысаны

Бірл.өлшемі

Факт

2019-20 ж.

Жоспарлау мерзімінде

2021 жыл

2022 жыл

2023 жыл

2024 жыл

2025 жыл

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Индикатор 1.

Білім беру үрдісін АКТ  қамтамасыз ету үлесі

Стат.

Деректер

%

45

50

55

60

65

70

Индикатор 2.

Бір мұғалімге  келетін компьютер саны

Стат.

Деректер

    саны

40

10

10

10

10

10

Индикатор 3.

Білім алушылар мен педагогтердің оқу  үрдісінде АКТ пайдалану үлесі

 техникалық құралдар ды пайдалану

%

50

55

65

70%

75

85

Индикатор 4.

Кітапхананың оқу- әдістемелік кешенмен қамтылуы

Кітаптар қорын толықтыру

 

29710

29800

30000

31000

31500

32000

Мақсатты индикаторға жетудің жолдары, құралдары мен әдістері:

Көрсеткіш1

Бейнебақылау жүйесімен толық қамтамасыз ету қамту ( бақылау жүйесі)

Стат.

Деректер

    саны

22

25

30

35

45

60

Көрсеткіш 2.

Моноблок  алу

Стат.

Деректер

саны

12

15

5

5

5

5

Көрсеткіш 3.

Интерактивті тақта орнату

Стат.

Деректер

саны

5

1

4

2

2

2

Көрсеткіш 4.

Ноутбуктар алу

Стат.

Деректер

саны

2

5

5

5

5

5

Іс-шаралар

Факт

2020 ж

2021 жыл

2022 жыл

2023жыл

2024 жыл

2025 жыл

ПИК жабдықталған бөлмелер

+

 

 

 

 

 

«1 мұғалім- 1 компьютер» жобасын іске асыру

 

+

+

+

+

+

Химия, биология, физика пәндері кабинеттерін жаңарту

 

 

+

+

+

+

IT кабинетін ашу

 

+

 

 

 

 

STEMкабинетін ашу

 

 

+

 

 

 

Мектептің веб сайтын жаңарту

 

+

+

+

+

+

Оқулықтарды тарату және жеткізу бойынша «E- kitaphana»жобасына қатысу

 

+

+

+

+

+

Еңбекке оқыту кабинеттерін жаңарту

 

 

+

+

+

+

Бейнебақылау жүйесімен толық қамтамасыз ету қамту ( бақылау жүйесі)

+

+

+

+

+

+

Ағымдағы жөндеу жұмыстары

+

+

+

+

+

+

Терезені айырбастау (күрделі жұмыс)

 

 

+

 

 

 

оқушыларды ROBOLAND  байқауларына қатыстыру

+

+

+

+

+

+

 

 

 

 

 

 

 

  1. 5 стратегиялық бағыттар. Жетекші мектеп жұмысын дамыту. Кәсіби қоғамдастық- тәжірибе алмасу негізі

          

         Мақсаты. Тиімді идеяларға қол жеткізу мақсатында мұғалімдердің кәсіби деңгейін көтеру, біріккен ақпараттық орта           

           қалыптастыру.  №№7,19,27орта мектептеріне жетекшілік ету.

         Міндеттері:

- желілік қауымдастықты құру арқылы мұғалімдердің іс тәжірибесінде сабақты зерттеу тәсілін қолдану қабілеттерін арттыру;

- деңгейлік курстан өткен мұғалімдердің белсенді қарым-  қатынасына жағдай туғызу;
-үздік  педагогикалық тәжірибелерді тарату, өзара оқуды жүзеге асыру;
- желілік қоғамдастық арқылы бекітілген  мектептерге әдістемелік көмек беру, байланыс орнату;

 - педагогикалық әдіс тәсілдерді сабақта қолдану арқылы оқушыларға жан- жақты білім беру;

- педагогтер Action Research және Lesson Study арқылы оқытудың дербес практикасын жетілдіру,  сондай-ақ басқа педагогтермен тәжірибе алмасу.

 

Мақсатты индикаторлар

Аяқталу түрі

Бірл.өлшемі

Факт

2019-20 ж.

Жоспарлау мерзімінде

2021 жыл

2022 жыл

2023 жыл

2024 жыл

2025 жыл

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Индикатор 1.

Желілік қоғамдастыққа қатысатын мұғалімдердің үлесі

Стат.

Деректер

%

50

25

30

35

40

45

Индикатор 2.

Мұғалімдерді әдістемелік қолдау деңгейін арттыру үлесі

Стат.

Деректер

%

50

55

60

70

80

85

Индикатор 3.

Мектеп тренерін оқыту , саны

адам

       1

3

2

2

2

2

2

Мақсатты индикаторға жетудің жолдары, құралдары мен әдістері:

Көрсеткіш 1.

Action Research және Lesson Study оқытудың дербес практикасын жетілдіруге қатысатын педагогтер саны

адам

саны

12

24

30

32

35

40

Көрсеткіш2

TEACHING SCHOОL мәртебесіне ұмтылу (өз тәжірибесін басқа мектептерге тарату

адам

саны

-

3

5

7

9

10

Іс-шаралар

Факт

2020 ж

2021 жыл

2022 жыл

2023жыл

2024 жыл

2025 жыл

Пән педагогтері қауымдастығын құру

+

+

 

 

 

 

«Нәтиже құны-өзіндік жетістік емес, бірлескен ынтымақ жетістігі»

 

 

+

+

+

+

Жетекші мектептермен желілілік байланыс жұмыс жоспарын, мақсат, міндетін айқындау

 

+

+

+

+

+

Қауымдастық мүшелерінің кездесуі. Сандық, сапалық құрамын анықтау

 

+

+

+

+

+

«Самғау» жобасы аясындағы кәсіби желілік қоғамдастық

 

+

+

+

+

+

«Магниттік мектептердің көшбасшылығы: тәжірибе, табыстар, түйінді ойлар» (семинар)

+

+

+

+

+

+

Құндылықтарға бағдар:    тәрбие үрдісіндегі инновация

 

+

+

+

+

+

TEACHING SCHOОL мәртебесіне ұмтылу (өз тәжірибесін басқа мектептерге тарату

 

+

+

+

+

+

 

 

Новости