back-image
КГУ "Общеобразовательная школа №21"

Қазақ тілінің қолданылу аясын кеңейту

Қазақ тілінің қолдану аясын кеңейту, оның ішінде нашар көретіндер үшін қажетті жағдайлар жасау мақсатында Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Тіл саясаты комитеті қазақ тіліндегі сөйлеуді синтездеу жобасын жүзеге асырды (экран дикторы)

screenreader.tilqazyna.kz
Организации> КГУ "Общеобразовательная школа №21"
Балалардың қауіпсіздігі - үлкендердің қамқорлығы
03-03-2025 16:56
Балалардың қауіпсіздігі - үлкендердің қамқорлығы
CPPR жұмысының бөлігі ретінде.
1-4 сынып, 5-9 сынып ата-аналарына арналған
 
Балалардың қауіпсіздігі - үлкендердің қамқорлығы.
Цифрлық дәуірде балаларды қалай тәрбиелеуге болады:
 Ата-аналарға практикалық кеңес.
Қазіргі балалар гаджеттер, интернет және әлеуметтік желілер өмірдің ажырамас бөлігіне айналған әлемде өседі. Бір жағынан, технологиялар білімге қол жеткізуді қамтамасыз етеді, дамытады және оқуға көмектеседі. Екінші жағынан, олар тәуекелдерді тудырады: Интернетке тәуелділік, кибербуллинг, жалған ақпарат және тірі коммуникация дағдыларының төмендеуі.
Сандық ортаны бала үшін қауіп емес, пайдалы құралға айналдыру үшін ата-аналардың бірнеше қағидаттарды ұстануы маңызды.
1. Үлгі бол
Балалар ересектердің мінез-құлқын көшіреді, сондықтан оны өзіңізден бастаған жөн. Егер ата-ана үнемі телефонда болса, баладан шектеуді талап ету қиын. Не істеуге болады?
Экран уақытын өз қолыңызға алыңыз. Мысалы, отбасылық түскі ас кезінде және балалармен сөйлескенде гаджеттерді пайдаланбаңыз.
Балама нұсқа көрсетіңіз: кітапты жиі оқыңыз, спортпен айналысыңыз, табиғатта уақыт өткізіңіз.
Мазмұнына назар аударыңыз. Егер сіз мазмұнды өзіңіз ойланбастан тұтынатын болсаңыз, мысалы, әлеуметтік медиа арнасын айналдырсаңыз, сіздің балаңыз да солай етеді.
 
2. Ережелер мен шекараларды белгілеңіз
Балалар әрқашан Интернетте өткізетін уақытты өз бетінше реттей алмайды, сондықтан ата-аналарға нақты шекараларды белгілеу маңызды.
Экран уақытын шектеңіз
• 3 жасқа дейін – экраннан мүлдем бас тартқан дұрыс (туыстарымен бейнеқоңыраулардан басқа).
• 3–6 жас – ересектердің бақылауымен күніне 30 минутқа дейін.
• 6–12 жас – күніне 1–2 сағатқа дейін (білім беру мазмұнын қарауды қосқанда).
• 12+ жыл - біртіндеп көбірек еркіндік беріңіз, бірақ тәуекелдерді талқылаңыз.
 Гаджетсіз аймақтар
• Тамақтану кезінде дастархан басында.
• Ұйықтар алдында (экран жарығы мелатонин өндіруге кедергі келтіреді).
• Үй тапсырмасын орындау кезінде.
Рұқсат етілген сайттар мен қолданбаларды анықтаңыз
Бірден қауіпсіз платформаларды ұсынған дұрыс: YouTube Kids, танымдық ойындар, оқу қолданбалары.
Ережелердің сақталуын қамтамасыз ету
Егер сіздің балаңыз белгіленген шекараларды бұзса, оны талқылаңыз және оның неліктен маңызды екенін түсіндіріңіз.
 
3. Цифрлық сауаттылық пен қауіпсіздікті үйрету
Көптеген ата-аналар бала гаджеттерді жақсы меңгергендіктен, ол Интернеттің қауіптілігін түсінеді деп санайды. Бұл дұрыс емес. Тренингсіз ол қауіптерге тап болуы мүмкін:
Кибербуллинг - бұл интернеттегі қорлау. Балаңызға желіде қорқытатын болса, не істеу керектігін және неге оған қатыспау керектігін түсіндіріңіз.
Фишинг және алаяқтық - күдікті сілтемелерді баспауды және бейтаныс сайттарға жеке ақпаратты енгізбеуді үйреніңіз.
Қауіпті қиындықтар мен мазмұн – балаңызға желіде танымал нәрселердің бәрі қауіпсіз емес екендігі туралы сөйлесіңіз.
Жеке ақпарат – балаңызға мекенжайын, телефон нөмірін немесе құпия сөздерін бейтаныс адамдарға бермеуге үйретіңіз.
Ата-аналар қауіпсіздікті қалай бақылай алады:
Ата-ана бақылауын орнатыңыз (мысалы, Family Link, Kaspersky Safe Kids).
Әлеуметтік желілердегі құпиялылық параметрлерін тексеріңіз.
Балаңызбен желіде кіммен сөйлесетіні туралы сөйлесіңіз.
4. Баламалы іс-әрекеттерді дамыту
Егер бала күні бойы телефонда болса, оның баламалы хоббиі жоқ шығар. Ата-ананың міндеті - қызықты нәрсе ұсыну.
Шығармашылық – сурет салу, музыка, модельдеу, қолөнер.
Спорт – командалық ойындар, би, жүзу.
Табиғат – жаяу, серуендеу, велосипед тебу.
Оқу – балаңызды қызықтыратын кітаптарды табыңыз.
Бірге өткізген уақыт - үстел ойындары, тамақ әзірлеу, саяхаттау.
5. Сенім мен қарым-қатынасты дамыту
Ең бастысы - тыйым салу емес, сенім. Егер сіздің балаңыз сізбен кез келген мәселені талқылай алатынын түсінсе, желіде қиындықтарға тап болса, сізге кеңес алу үшін келеді.
Балаңыздың не көретіні, оның сүйікті блогерлері кім, интернетте не үйренгені туралы үнемі айтып отырыңыз.
Пікірсіз тыңдаңыз - тіпті сіздің балаңыздың қызықтыратын нәрсесі сізге ұнамаса да, ұрыспаңыз, бірақ талқылаңыз.
Интернет ортасын пайдалы етіңіз – білім беру бейнелерін бірге көріңіз, жаңалықтарды талқылаңыз, жаңа нәрсені біліңіз.
 
6. Тыйым салу орнына тәрбиелеу
Гаджеттерге тыйым салу ғана шешім емес. Балалар әлі де оларға қол жеткізе алады, бірақ ата-ана бақылауынсыз. Оларға технологияны саналы түрде пайдалануды үйреткен дұрыс.
Бейнелерді ойланбастан қараудың орнына, балаңызға мазмұн жасауға үйретіңіз (графикалық редакторларда сурет салу, бағдарламалау, бейнелерді өңдеу).
 Әлеуметтік желілерге тыйым салудың орнына, оларды қалай дұрыс пайдалану керектігін үйретіңіз (ақпаратты тексеру, жеке деректерді қорғау).
Ережені бұзғаны үшін жазалаудың орнына оның себептері мен салдарын талқылаңыз.
Цифрлық ғасыр тек қиындықтарды ғана емес, сонымен қатар мүмкіндіктерді де әкеледі. Ата-аналар баласына оны ақылмен пайдалануға көмектессе, технология пайдалы болуы мүмкін. Ең бастысы - тепе-теңдік: гаджеттерге тыйым салмаңыз, бірақ оларды қалай пайдалану керектігін үйретіңіз, балама қызығушылықтарды дамытыңыз және сенімді қарым-қатынастарды сақтаңыз.
Новости